اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش ‎می‎دهد

تداوم تغییرات در استانداری گلستان با تأکید بر اجرای بخشنامه وزارت کشور

تغییرات در استانداری گلستان همچنان تداوم دارد و شاید مهم‌ترین بخش مثبت این تحولات این باشد که استانداری از نیروهای کارشناس و مدیر خود به عنوان مدیران جدید سود می‎برد.

تداوم تغییرات در استانداری گلستان با تأکید بر اجرای بخشنامه وزارت کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جدا از وابستگی‎های سیاسی این افراد، انتظار می‎رود این افراد به عنوان پرچمدار توانمندی مجموعه وزارت کشو از تمام توانمندی خود برای به ثمر رسیدن شعار دولت تدبیر و امید در گلستان استفاده کنند.

مدیران جدید از افراد توانمند و مدیر هستند، از جمله این افراد می‎توان به «عبدالرضا چراغعلی» اشاره کرد که امروز به عنوان سرپرست اداره‌کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری عنان مدیریت دفتر شهری را در دست گرفته است.

این مدیرکل جدید، چندی قبل از سوی مردم شهر گرگان به عنوان نفر اول شورای شهر گرگان انتخاب شده بود و اکنون با تجربه‎ای در استانداری و شورای شهر پا در عرصه مدیریت دفتر شهری می‎گذارد که انتظار تلاش مضاعف و مطلوب وی دراین عرصه دور از انتظار نیست.

از سوی دیگر «رسول حسام» نیز امروز به عنوان سرپرست اداره کل دفتر فنی استانداری گلستان معرفی شد، مدیری که اکثرا مردم وی را به واسطه فعالیت‎‎هایش در عرصه مدیریت بحران می‎شناسند و سخت‎کوشی وی نیز در عرصه وظایف اجرایی مورد توجه است.

هرچند تقریباً تغییرات دیگر استانداری نیز کم و بیش مشخص است، اما خبرگزاری فارس با توجه به تعهد خبری خود سعی می‎کند تا رسمی نشدن این اخبار از نشر آن خودداری کند.

تغییرات با روی کار آمدن یک دولت جدید امری اجتناب‎ناپذیر است و این موضوع در گلستان نیز در حال روی دادن است، اما باید دید که این تغییرات تا چه میزان می‎تواند در توسعه این استان محروم اما داری قابلیت موثر باشد.

اخیراً استاندار گلستان در جمعی از صاحب‎نظران سیاسی و اجتماعی، با اشاره به بخشنامه وزارت کشور برای انتخاب مجموعه وزارت کشوری در پست‎های مدیریتی استانداری و فرمانداری‎ها تصریح کرده است: اجرای این بخشنامه از سوی وزارت کشور به طور جدی تاکید شده است.

بخش‎های متعدد وزارت کشور نیز در نامه‎های اداری به استان‎ها اعلام کرده‎اند، تغییرات در حوزه مدیریت آنان در استان‎ها حتما باید با هماهنگی کشور باشد و بی‎شک به همین دلیل است که اکثر مدیران در استانداری سمت سرپرستی دریافت کرده‎اند تا پس از تأیید بخش مورد نظر وزارت، حکم رسمی افراد ابلاغ شود.

فرمانداران مدیران توسعه شهرستان‎ها هستند

در مورد فرمانداران هم گویی توجه به سمت نیروهای مجموعه استانداری است و به نظر می‎رسد با اکثر نیروهای توانمند استانداری و فرمانداری‎ها در این حوزه رایزنی‎ و مصاحبه انجام شده باشد، هر چند تا اعلام رسمی اسامی فرمانداران، زمان مشخصی وجود ندارد، اما انتظار می‎رود که از هفته آینده این موضوع کم‌کم رنگ واقعیت به خود بگیرد.

بی‎شک فرماندارانی که به عنوان مدیران توسعه شهرستان معرفی شوند، چنانچه از مجموعه استانداری معرفی شوند خصوصیاتی دارند که بسیاری از فرمانداری پیشین از آن برخوردار نیستند.

شاید مهم‌ترین ویژگی ممتاز این فرمانداران آَشنایی با جایگاه استانداری و فرمانداری است که همین موضوع می‎تواند در ابعاد فرماندهی ستادی، آنان را در پیشبرد امور کمک کند.

در عین ‎حال دانش آنها نسبت به وظایف، چارت سازمانی و ارتباط این نیروها با بخش‎های مختلف وزارت کشور در همراهی مجموعه کشوری با آنان موثر خواهد بود و همین موضوع به سرعت عمل و تلاش آنان در انجام وظایف محوله و برنامه‎های توسعه شهرستان کمک خواهند کرد.

نیروهای استانداری در مقام فرماندار جایگاه استانداری و فرمانداری را می‎شناسند

طبیعی است که یک نیروی وزارت کشوری از یک معلم یا هر نیروی دیگر از دیگر سازمان نسبت به کمبودها و نقاط قوت دستگاه خود آشنا است و تعصب سازمانی نیز نسبت به جایگاهی در آن خدمت کرده است، دارد، همین موضوع موجب می‎شود تا آن فرماندار سعی کند برای ارتقای سازمان خود همه تلاشش را با دانایی در هم‎آمیزد و با استفاده از همراهی همکارانش به نتیجه دلخواه خود دست یابد.

جدا از همه این موضوعات ارتقای سازمانی افراد شاغل در مجموعه وزارت کشور انگیزه آنان را در مجموعه محل خدمت خود مضاعف می‎کند و می‎تواند آینده بهتری را برای موضوعات ستادی و حاکمیتی در استانداری و فرمانداری‎ها مهیا سازد.

انتهای یپام/83002/ذ40/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول