اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

نظارت خاصی بر بخش زیادی از عرضه‌کنندگان مواد غذایی صورت نمی‌گیرد

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان گفت: متأسفانه نظارت خاصی بر بخش زیادی از عرضه‌کنندگان مواد غذایی در استان صورت نمی‌گیرد.

نظارت خاصی بر بخش زیادی از عرضه‌کنندگان مواد غذایی صورت نمی‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن دولت استانداری کردستان اظهار کرد: تعدادی از رستوران‌های استان دارای شناسنامه هستند و نظارتی بر روی کار و فعالیت تعداد زیادی هم از مکان‌های عرضه مواد غذایی در استان وجود نداد.

وی به عرضه سیب‌زمینی سرخ شده در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: با آغاز فصل پاییز عرضه سیب‌زمینی سرخ‌شده در سطح استان به ویژه شهرستان سنندج آغاز می‌شود و مردم نیز تمایل زیادی به خوردن آن پیدا کرده‌اند و لذا باید بر روغن استفاده شده در این مکان‌ها نظارت ویژه‌ای صورت گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استاندار کردستان کوتاه قدی و گوژپشتی در دانش‌آموزان را دو مشکل عمده استان خواند و اظهار داشت:  حدود چهار سال پیش بحث کوتاه قدی دانش‌آموزان استان در جلسات متعددی مطرح شد که انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این چند سال را ارائه کنند.

ازهاری اضافه کرد: بیشتر دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان دچار گوژپشتی شدند که نیاز است با برنامه‌‌ریزی اساسی و اصولی در این راستا اقدامات و فعالیت‌های موثری صورت گیرد.

وی به نحوه توزیع شیر در مدارس استان هم اشاره کرد و بیان داشت: دانش‌آموزان تمایلی به خوردن شیر خام ندارند، لذا مسئولان مدارس باید برنامه توزیع شیر را به اطلاع اولیا برسانند تا آنها در روزهایی مقرر خوراکی‌های قابل مصرف با شیر را برای فرزندانشان تامین کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر سرطان عامل 20 درصد از مرگ ‌و میرهای استان گزارش شده و این مسئله هم روز به روز در حال افزایش است و جامعه را تهدید می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استاندار کردستان اضافه کرد: بخش عمده‌ای از دلایل ایجاد سرطان به تغذیه ناسالم و ناکافی برمی‌گردد که باید آموزش‌ها و فرهنگ‌سازی لازم در خصوص مصرف صحیح و درست مواد غذایی به مردم داده شود.

204 هزار دانش‌آموز کردستانی زیر پوشش طرح مصرف شیر رایگان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش هشت هدف اصلی را دنبال می‌کند، گفت: یکی از اهداف‌ آموزش و پرورش تربیت نسلی سالم و سرحال برای آینده کشور است.

سالار عرفانی‌نسب با اشاره به اینکه بر اساس یافته‌های علمی کودکان هشت سال به بالا باید در روز سه لیوان شیر مصرف کنند، خاطرنشان کرد: طرح توزیع شیر رایگان با توجه به ضرورت‌ها و نیازهای کودکان در سطح مدارس در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفت و اجرایی شد.

وی تصریح کرد: هر هفته دو مرتبه شیر در مدارس استان توزیع می‌شود که این میزان مصرف با توجه به یافته‌های علمی کفایت نمی‌کند و این امر تنها به منظور جاافتادن فرهنگ مصرف شیر صورت گرفته است.

وی در پایان عنوان کرد: 204 هزار نفر از دانش‌آموزان استان هم‌اکنون زیرپوشش مصرف شیر رایگان قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/79003/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول