اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ کرمان خبر داد

بازدید بازرسان کار بر اساس تقاضای کارگران‌ و‌ کارفرمایان

بازرس اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: بازرسان کار به دو شکل دوره‌ای‌ و موردی و بر اساس تقاضای کارگران‌،‌ کارفرمایان و مراجع ذیربط از کارگاه‌ها ‌بازرسی می‌کنند.

بازدید بازرسان کار بر اساس تقاضای کارگران‌ و‌ کارفرمایان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمیدرضا رستمی عصر امروز در دومین همایش عمومی آشنایی با حریم‌ها و خطرات شبکه‌های توزیع نیروی برق شمال استان کرمان، اظهار داشت: مهم‌ترین افرادی که می‌توانند از حوادث پیشگیری کنند، شخص افرادی هستند که مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: تمام صاحب‌کاران، کارگران، مالکان، کارفرمایان و پیمانکاران باید با حریم خطوط برق‌ آشنایی کافی داشته باشند و‌ برای رعایت حریم برق آموزش‌های لازم را ببینند.

بازرس اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خاطر نشان کرد: طبق آیین‌نامه ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی و قانون حریم خطوط برق مصوب 1347، مالکان ساختمان، کارفرمایان، پیمانکاران به ویژه داربست بندها، قالب‌بندها‌، جوشکاران اسکلت فلزی و نماکارها موظف‌اند که حریم خطوط برق را رعایت کنند.

رستمی با اشاره به اینکه تمام کارخانجات و کارگاه‌ها باید مبحث 12 مقررات ملی ساختمان را در رابطه با ایمنی و بهداشت رعایت کنند، تصریح کرد: یکی از وظایفی که شهرداری‌ها دارند، صدور پروانه ساختمانی برای مالکان است‌ که مالکان بعد از صدور پروانه باید به شرکت توزیع نیروی برق مراجعه کرده و از آنجا نیز تائیدیه دریافت کنند.

وی عنوان کرد: اداره‌کل بازرسی کار استان کرمان در کنار ادارات  کل اجرایی استان ‌به منظور نظارت بر اجرای صحیح قانون کار و آیین‌نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت کار از طریق مراجعه مستقیم به کارگاه‌های مشمول این قانون و بازرسی از تمام قسمت‌ها برای حفظ صیانت نیروی کار و منابع مالی کشور انجام وظیفه می‌کند.

بازرس اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه بازرسان کار به دو شکل دوره‌ای‌، موردی و بر اساس تقاضای کارگران‌،‌ کارفرمایان و مراجع ذیربط در چارچوب وظایف قانونی خود از کارگاه‌های مشمول این قانون بازرسی می‌کنند، متذکر شد: گزارش آنان در حکم گزارش ضابطان دادگستری است.

رستمی ابراز داشت: با حوادث زیادی سر و کار داشته‌ایم که یکی از این موارد برق گرفتگی و عدم رعایت موازین ایمنی در کارگاه‌ها و کارخانجات و … بوده است‌.

وی با اشاره به ماده 85 قانون کار مشتمل بر اینکه مسئولیت حفظ و صیانت از نیروی انسانی بر عهده کارفرما است، بیان داشت: وقتی پیمانکاران وارد کار می‌شوند باید از مالک‌، پروانه ساختمانی را درخواست و در صورت داشتن تائیدیه از شرکت توزیع نیروی برق مبنی بر رعایت حریم خطوط برق، آغاز به کار کنند.

بازرس اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در پایان با اشاره به اینکه برای جبران خسارت‌های جانی و مالی حوادث احتمالی کارفرمایان و پیمانکاران باید خود و کارکنانشان را بیمه مسئولیت مدنی کنند، یادآور شد: کارفرمایان می‌توانند برای بیمه کردن کارگران خود از بیمه بدون رأی دادگاه استفاده کنند‌ که در صورت ایجاد حوادث می‌توانند بدون اینکه پرونده در دستگاه قضایی معطل بماند خیلی سریع‌تر انجام شود.

انتهای پیام/80018/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول