اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفا:

شهرداری‌ها مکلف‌ به تامین آب غیرشرب برای فضای سبز هستند

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفا با بیان اینکه روزانه 50 هزار مترمکعب پساب تولیدی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بندرعباس است، گفت: شهرداری‌ها مکلف‌ به تامین آب غیرشرب برای فضای سبز هستند.

شهرداری‌ها مکلف‌ به تامین آب غیرشرب برای فضای سبز هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حمیدرضا تشیعی عصر امروز در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه شهر بندرعباس با تاکید بر ضرورت تفکیک مصارف شرب از غیر شرب در بخش فضای سبز، گفت: شهرداری‌ها مکلف‌اند ضمن ایجاد سیستم تصفیه تکمیلی از ظرفیت پساب و یا دیگر منابع آبی غیر شرب که بایستی شناسایی شود، مصارف فضای سبز خود را تأمین کنند.

وی با انتقاد از عدم همکاری شهرداری‌ها با شرکت آب و فاضلاب و عدم ایجاد خطوط انتقال و توزیع جهت بهره‌برداری از پساب، گفت: متأسفانه با وجود شرایط استاندارد تعیین ‌شده در خروجی پساب، این ظرفیت به راحتی وارد دریا می‌شود و این در حالی است که ذخیره آب سد میناب در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و تفکیک مصارف شرب و غیر شرب به منظور حفظ ذخیره آب موجود در سد برای تابستان سال آینده بسیار ضروری‌ است.

این مسئول افزود: از مسئولان استانی انتظار داریم تا با توجه به جدی بودن چالش کم‌آبی در هرمزگان، در این رابطه همکاری‌های لازم را با شرکت آب و فاضلاب داشته باشند.

*تعداد انشعابات فضای سبز در کل استان 653 فقره است

مدیرعامل آبفای هرمزگان نیز با بیان اینکه در سطح استان حدود 10 درصد از آب شرب تولیدی در بخش فضای سبز استفاده می‌شود، گفت: در شهر بندرعباس نیز 20 درصد از آب شرب معادل 250 لیتر در ثانیه در بخش پارک‌ها و فضای سبز شهری استفاده می‌شود که با وجود مشکلات کم‌آبی در استان، تاکید داریم شهرداری بندرعباس برای جلوگیری از هدررفت آب شرب، از پساب تولیدی در آبیاری فضای سبز خود استفاده کند.

حسین خادمی گفت: تعداد انشعابات فضای سبز در کل استان 653 و در شهر بندرعباس 360 فقره است.

وی افزود: در حال حاضر آبفای هرمزگان امکان ارائه خدمات به شهرداری بندرعباس برای آبیاری 660 هکتار از فضای سبز شهری با پساب را دارد که این امکان در افق طرح به یک‌هزار و 200 هکتار افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/88001/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول