اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس:

خدمات‌رسانی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به روستاها عادلانه باشد

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس گفت: لازم است مسئولان برای خدمات‌رسانی به روستاها رویکرد عادلانه‌ای داشته باشند.

خدمات‌رسانی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به روستاها عادلانه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، غلام‌محمد زارعی بعد از ظهر امروز در آیین معارفه مدیرکل جدید کمیته امداد امام کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بسیاری از مددجویان و خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد در کشور با مشکلات و هزینه‌های سنگین درمان دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با انتقاد از نحوه ارائه خدمات درمانی به مددجویان کمیته امداد به ویژه در روستاها و مناطق محروم کشور، افزود: کمیته امداد باید با ارائه طرح و یا لایحه‌ای و با کمک دولت هرچه سریع‌تر نسبت به بهبود وضعیت درمان افراد فقیر و نیازمند زیر پوشش خود اقدام کند.

زارعی اظهار کرد: تا زمانی که مددجویان نتوانند از خدمات درمانی امداد و سایر کمک‌های این نهاد حمایتی به طور مطلوب بهره‌مند شوند نباید انتظار توسعه پایدار در روستاها و حتی کاهش فقر در برخی مناطق محروم کشور را داشت.

وی بیان کرد: موضوع خدمات‌رسانی و توزیع عادلانه امکانات در روستاها ارتباط مستقیمی با تقویت توسعه پایدار روستاها و مهاجرت آنها به شهر دارد.

زارعی افزود: تجربه نشان داده هرگاه فرد روستایی از امکانات و خدمات مناسب بهره‌مند باشد هیچ‌گاه دل از دیار خود نمی‌کند و زندگی ساده و بی‌آلایش در روستا را با یک عمر زندگی در حاشیه‌نشینی شهرهای بزرگ عوض نخواهد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هم اکنون ارائه خدمات در بسیاری از مناطق محروم کشور متناسب با نیازهای مبرم مددجویان و نیازمندان نیست.

وی به سیر صعودی فقر به عنوان یک معضل اساسی اجتماعی در کشور یاد کرد و افزود: باید با نهادینه کردن فرهنگ کار، تولید و اشتغال زمینه کاهش فقر و استقلال اقتصادی خانواده‌ها را متناسب با استعدادها و قابلیت‌های آنان فراهم کرد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس مدیران کل قدیم و جدید کمیته امداد استان را از نیروهای فداکار، پرتلاش و متدین دانست و افزود: تحقق و انجام ماموریت خطیر محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به افراد فقیر و مستضعف از سوی این نهاد حمایتی نیازمند همکاری و تعامل بین‌بخشی سایر مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی است.

وی افزود: مجمع نمایندگان استان با تمام توان از مدیرکل جدید این نهاد حمایتی در استان برای رسیدن به اهداف و انجام درست ماموریت‌ها و اولویت‌های کاری وی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/82009/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول