اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کامیاران خبر داد

مقاوم‌سازی 5800 واحد مسکونی در روستاهای کامیاران

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کامیاران گفت: از سال 82 تاکنون بالغ بر 5 هزار و 800 واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان مقاوم‌سازی شده است.

مقاوم‌سازی 5800 واحد مسکونی در روستاهای کامیاران

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، حمید روحانی شامگاه دوشنبه در جلسه آموزشی شورای اسلامی روستاهای شهرستان کامیاران اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ها و قوانین موجود، مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی از سال 82 شروع شد و در 170 روستای این شهرستان بالغ بر 5 هزار و 800 واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی با اشاره به پیشرفت طرح مقاوم‌سازی در روستاها شهرستان کامیاران، بیان کرد: این طرح در هر روستا با توجه به زیرساخت‌ها از یک درصد در بعضی روستاها تا 90 درصد در بیشتر روستاها اجرا شده است.

روحانی ادامه داد: با توجه به عدم تخصیص اعتبارات لازم طی سال‌های 91 و 92، مقاوم‌سازی مسکن با تسهیلات چهار درصدی کمکی به مردم است که باید شوراهای اسلامی به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان کامیاران همچنین به اجرای طرح هادی در روستاها اشاره کرد و گفت: از سال 88 به علت تخریب‌های زیربنایی، مصوب شد که اجرای طرح هادی تا اتمام تامین تأسیسات زیرساختی و زیربنایی از جمله آب و برق و فاضلاب و آواربرداری انجام نشود. 

وی ادامه داد: تاکنون در 39 روستای شهرستان کامیاران طرح هادی به صورت کامل اجرا شده است و این طرح در 10 روستا در حال اجراست و در 20 روستا به علت عدم تخصیص اعتبارات در سال‌های 91 و 92 متوقف شده است.

روحانی با اشاره به فاز دو اجرای طرح هادی در روستاها، گفت: اجرای فاز دوم این طرح منوط به اجرای فاز نخست آن در تمامی روستاهای شهرستان است که پشتیبانی دهیاران و شوراهای اسلامی را می‌طلبد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: تخلفات و کارهای اجرایی غیرقانونی باید جدی گرفته شود، طبق دستورالعمل سال 92 هرگونه فعالیت خارج از طرح و قانون هیچ حمایتی را از سوی ادارات ذی‌ربط دریافت نخواهند کرد.

روحانی تصریح کرد: نماینده اداره بنیاد مسکن حتما دارای معرفی‌نامه است و در صورت عدم ارائه معرفی‌نامه از همکاری با آنها خودداری کنند و به او اجازه هیچ‌گونه فعالیتی را ندهند.

وی همچنین به سند واحدهای مسکونی روستاهای شهرستان اشاره کرد و گفت: در 150 روستای این شهرستان مشکل سند وجود دارد که در تخریب منابع طبیعی و کشاورزی نقش منفی دارد.

مدیر بنیاد مسکن کامیاران ادامه داد: سندها باید از راه قانونی صادر شوند چراکه در تهیه سندها و نقشه‌ها هزینه‌هایی صرف می‌شود که متأسفانه در هنگام اجرا دچار مشکل می‌شود.

وی در پایان با اشاره به توقف سه ساله قانون ثبت در صدور اسناد مالکیت، گفت: این قانون نزدیک به دو ماه است دوباره فعال شده و افراد باقی‌مانده می‌توانند با مراجعه به ثبت اسناد نسبت به صدور سند مالکیت اقدام کنند.

انتهای پیام/79018/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول