اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کامیاران:

شورای روستاها برای حفظ منابع طبیعی از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنند

فرماندار شهرستان کامیاران گفت: شورای روستاها برای حفظ منابع طبیعی از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنند.

شورای روستاها برای حفظ منابع طبیعی از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، سروش روحانی شامگاه دوشنبه در جلسه شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان کامیاران، اظهار داشت: استکبار جهانی امروز خواهان آن است که تمامی کشورها بخصوص کشورهای قدرتمندی چون ایران را به خود وابسته سازد و نگذارد آنها روی پای خود بایستند.

به گفته فرماندار کامیاران، مردم ایران 35 سال است که در مقابل تهدیدهای استکبار ایستادگی کرده و تحریم‌های شدید دشمنان را برای حفظ حقشان تحمل کرده‌اند.

روحانی با اشاره به موفقیت‌های ایران بخصوص در حیطه دیپلماسی خارجی و انرژی هسته‌ای با تدبیر مقام معظم رهبری و مذاکرات دولت تدبیر و امید، ادامه داد: ایران کشوری است که نه جنگ‌طلب و نه خواهان ظلم و ستم است اما هیچگونه تعرضی را هم به خاکش تحمل نخواهد کرد و سند آن هزاران شهید دوران هشت سال دفاع مقدس است.

فرماندار کامیاران با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای حل مشکلات روستاها، عنوان کرد: در بحث عمرانی با وجود مشکلات متعدد، خوشبختانه برای سال 93 اعتبارات لازم اختصاص یافته که استفاده مناسب از این اعتبارات برای حل مشکلات روستاها همکاری و حضور شوراهای اسلامی را می‌طلبد.

روحانی در ادامه نهادینه‌ شدن فرهنگ زکات در کامیاران را تحقق‌ یافته دانست و گفت: جنبه‌های اعتقادی و دینی مردم متدین در پر کردن خلأ اقتصادی نقش مهمی داشته است بنابراین با ارج نهادن به فرهنگ زکات و توجه ویژه به این فریضه الهی از سوی شوراهای روستا بسیار ضروری است.

وی با تأکید بر بهره‌برداری درست از محیط زیست، عنوان کرد: حفاظت از محیط زیست بسیار مهم است چراکه امانتی گرانبها از سوی خداوند به عنوان مالک واقعی آن است و ضروری است برای حفظ منابع طبیعی از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شده تا از این منابع بیشترین بهره را ببریم.

فرماندار کامیاران با اشاره به حفظ گونه‌های جانوری برای جلوگیری از بروز مشکلات، اذعان داشت: بعضی از گونه‌های جانوری در منطقه ما بسیار ارزشمند هستند که حفظ آنها از نظر زیست‌محیطی مانع بروز بسیاری از بیماری‌ها می‌شود.

روحانی اضافه کرد: چیزی که شوراها به یادگار می‌گذارند به واقع حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری خواهد بود که  شوراها باید بدانند که حفظ محیط زیست مسئله‌ای بسیار مهم است.

فرماندار کامیاران بر مدیریت پسماندهای روستاها تاکید کرد و گفت: باید بحث پسماندها را به گونه‌ای مدیریت کرد که روستاها به نماد پاکیزگی تبدیل شوند.

وی در پایان متذکر شد: زنده کردن فرهنگ‌های گذشته همچون گشت‌های شبانه در روستاها برای جلوگیری از ایجاد مشکلات برای اهالی روستا می‌تواند موثر واقع شود.

انتهای پیام/79018/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول