اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس شورای شهر اردبیل:

مدیریت جامع شهری موازی‌کاری‌ها را به حداقل می‌رساند

نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: اجرای مدیریت جامع شهری بسیاری از موازی‌کاری‌ها و اقدامات زاید در ارائه خدمات به مردم را حذف و یا به حداقل می‌رساند.

مدیریت جامع شهری موازی‌کاری‌ها را به حداقل می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی صبح امروز در بیستمین جلسه شورای شهر اردبیل با ارائه گزارشی از سفر خود به همراه شهردار اردبیل به تهران و شرکت در جلسه هم‌اندیشی بررسی ابعاد مدیریت جامع شهری اظهار داشت: دولت یازدهم مصمم است تا قانون جامع مدیریت شهری را در قالب لایحه تقدیم مجلس کند که از تمام اعضای شورای شهر و شهرداران خواسته شده نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را به عنوان پیش‌نویس این قانون مدون اعلام کنند تا در مدیریت کلان شهری گره‌ها و مشکلات پیش آمده برطرف شود.

این مسئول یادآور شد: در این ارتباط سعی بر این است تا از دیدگاه‌های خبرگان، اساتید دانشگاه‌ها و تئوریسین‌ها و صاحبان فکر، قلم و اندیشه استفاده شود تا نظام جامع مدیریت شهری با ابعاد بهتر و بیشتر تبیین و تشریح شود.

زنجانی افزود: به نظر می‌رسد نظام جامع مدیریت شهری چهار مبنای علمی،‌ تجربی،‌ قانونی و آسیب‌شناسی دارد که ضروری است در راستای تمرکززدایی و ایجاد وحدت رویه از بهترین یافته‌های علمی، تحقیقاتی، تجربی و پژوهشی در این حوزه استفاده کنیم.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل تصریح کرد: در این نظام جامع مشارکت ده‌ها دستگاه متولی در این حوزه نظام مدیریت اجرایی، نظارتی، تشکیل دادگاه،‌ مجموعه‌های تدوین مقررات و مشارکت دستگاه‌های خدمات‌رسان و حتی احیای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده و در این زمینه اقدامات و رویکردها اساسی و مبنایی است.

وی ابراز داشت: در نظام جامع مدیریت شهری شهردار ماموریت پیدا می‌کند تا کارهای مربوط به خدمات آب، گاز، برق، تلفن، بهداشت، ایمنی، ثبت احوال، ثبت اسناد، آموزش و پرورش و سایر خدمات شهری را به عنوان یک مجموعه منسجم اجرایی و عملیاتی کند و شورای شهر نیز به عنوان سیاست‌گذار در این حوزه در قالب یک پارلمان حقیقی عمل کند.

زنجانی عنوان کرد: انتظار می‌رود تا پایان شورای چهارم قانون جامع مدیریت شهری جامه عمل پوشیده و بسیاری از مشکلات و دغدغه‌ها در این ارتباط برطرف شود به طوری که ما در شهرهای بالای 200 هزار نفر همچنان در حوزه اجرای بسیاری از مصوبات با مشکل روبرو هستیم.

وی گفت‌: ایرادی که به این نظام نامه جامع وارد شده نادیده گرفته شدن سیستم نظارتی و تطبیقی شورای شهر است که قرار است در این زمینه نیز بازنگری‌ها انجام شده و با کاهش تصدی‌گری دولت از نظام بوروکراسی کاسته شود.

فروش تراکم در حقیقت نابودی ریه شهری است

عضو شورای شهر اردبیل به نشست اخیر شهرداران و شوراها با وزیر کشور در بیان مشکلات و ضرورت حل آنها اشاره کرد و ادامه داد: ما در این نشست نقطه نظرات روسای شوراهای شهر و شهرداران کشور را به اطلاع وزیر کشور رساندیم و اعلام شد که 75 میلیون نفر از جمعیت ایران از خدمات شوراهای شهری و شهرداری‌ها بهره‌مند هستند.

زنجانی تاکید کرد: در این نشست مشکلات فرا‌روی سرمایه‌گذاری، ناکارآمدی قوانین در این بخش، بالا بودن هزینه‌های حمل و نقل، پرداخت نشدن مبالغی از محل جرایم رانندگی و 10 درصد ارزش افزوده به حساب شهرداران، بی‌توجهی به معماری اسلامی و دامنه‌دار شدن معماری‌های بی‌هویت، پرداخت نشدن کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها، ضرورت اصلاح نظام حقوقی پرسنل شهرداری، کاستن از تراکم فروشی به عنوان فروش ریه شهرها، ناکافی بودن زیرساخت‌های نرم افزاری و اجرایی نشدن نظام کامل مدیریت الکترونیکی، جلوگیری از دخالت بی‌مورد سازمان بازرسی در وظایف و اختیارات شوراها مورد طرح و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود بیان داشت: وزیر کشور قول داد تا با اجرای طرح مدیریت واحد شهری بسیاری از نارسایی‌ها برطرف شده و در روند واگذاری کار به خود مردم سهولت بیشتر ایجاد شده و جلوی توزیع اعتبارات بر اساس سیستم مهاجرت و یا جمعیت محوری گرفته شود.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول