اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کلانشهر قم عنوان کرد

کمیته همکاری مدیریت شهری قم با شورای اجرایی حزب‌الله تشکیل می‌شود

شهردار قم گفت: کمیته همکاری مشترک میان قم و حزب‌الله لبنان تشکیل شده و دبیرخانه آن هم در قم نظرات مشترک را گردآوری خواهد کرد.

کمیته همکاری مدیریت شهری قم با شورای اجرایی حزب‌الله تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری در دیدار با اعضای شورای اجرایی حزب‌الله لبنان ضمن خوش‌آمدگویی به اعضای این شورا اظهار داشت: از اقدامات ارزشمند حزب‌الله لبنان در این کشور تشکر می‌کنیم؛ به هیچ وجه به اعضای حزب‌الله به چشم مهمان نگاه نمی‌کنیم و آنها را برادران و همشهریان خود می‌دانیم.

وی افزود: شهر مقدس قم در نظر مسئولان عالی رتبه جمهوری اسلامی و نیز در جهان اسلام دارای جایگاه و اهمیت ویژه‌ای است؛ قم بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام را در خود جای داده و مراجع عظام تقلید و اساتید بزرگواری در آن به تدریس و تحقیق مشغول هستند و محصول آن نیز حضور روحانیون دانشمند در سراسر جهان است.

شهردار کلانشهر قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بر جایگاه بین‌المللی قم تاکید فراوانی دارند، عنوان داشت: از بیش از 110 کشور جهان، طلابی در قم مشغول تحصیل هستند و فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه قم نیز در کشورهای دیگر تاثیرات مهمی گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم که بیشترین تعداد شیعیان از سراسر جهان، مهمان شهر قم هستند؛ با توجه به اینکه انقلاب اسلامی از قم برخاسته می‌توان این شهر مقدس را خاستگاه نهضت اسلامی دانست و به این امر هم افتخار کرد ضمن اینکه همه مسئولان نظام اسلامی نیز اهمیت ویژه‌ای برای قم قائل هستند؛ نماینده قم، ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد و رئیس جمهور ایران نیز در قم تحصیل کرده و با این شهر آشنایی کامل دارد.

دلبری با بیان اینکه پیشرفت‌های اخیر قم مدیون توجه ویژه رهبر معظم انقلاب است، گفت: برای موفقیت در مدیریت شهری قم تجربیات جدیدی را کسب کرده‌ایم و این آمادگی را داریم که با شهرهای مذهبی دیگر کشورهای جهان اسلام تبادل نظر داشته باشیم.

شهردار قم خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم برنامه‌ریزی شده در قم که با همکاری و تصویب شورای اسلامی شهر صورت گرفته، راه‌اندازی دبیرخانه شهرهای مذهبی در قم است.

وی بعلبک را از جمله شهرهایی دانست که تعامل میان مدیران شهری آن با مجموعه مدیریت شهری قم برقرار شده و افزود: در نظر داریم این تعاملات را در مورد دیگر شهرهای لبنان و دیگر کشورهای اسلامی گسترش دهیم.

دلبری با اشاره به ضرورت توسعه تورهای زیارتی میان قم و دیگر شهرهای مذهبی ایران با لبنان عنوان داشت: در شورای اسلامی شهر قم بحث توسعه گردشگری مذهبی مورد تایید قرار گرفته و در صدد پیشبرد این هدف هستیم.

شهردار قم تصریح کرد: دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی در صدد هستند با اقدامات تروریستی، لبنان را ناامن جلوه دهند ولی این اتفاق روی نخواهد داد و تبادل زائر میان ایران و این کشور بیشتر از گذشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه قانونی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر امکان سرمایه‌گذاری و تملک سرمایه‌گذاران مسلمان در سه شهر قم، مشهد و شیراز به تصویب رسیده است، گفت: به همین دلیل از شیعیان لبنان به منظور سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی قم دعوت به همکاری می‌کنیم.

دلبری ضمن تشکر از حضور اعضای شورای اجرایی حزب‌الله در قم اضافه کرد: این جلسات می‌تواند فرصتی برای تبادل نظر و افزایش تعاملات فراهم کند.

شهردار قم ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم کمیته همکاری مشترک میان قم و حزب الله لبنان تشکیل شده و دبیرخانه آن هم در قم نظرات مشترک را گردآوری کند و در نهایت تفاهم‌نامه‌ای میان مدیریت شهری قم با شورای اجرایی حزب‌الله به امضا برسد تا موجب تبادل نظر و تجربیات میان قم و شهرهای لبنان شود.

انتهای پیام/2258/ش/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول