اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر فارس:

پخش فیلم در جشنواره باعث ریزش مخاطب می‌شود

نماینده سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر فارس گفت: دریافت مبلغ متناسب از پخش فیلم در جشنواره فجر، حق تهیه کننده است به سبب آن که پخش فیلم در جشنواره از تعداد مخاطبان آن می‌کاهد.

پخش فیلم در جشنواره باعث ریزش مخاطب می‌شود

افشین هوشنگی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان باید به ستاد جشنواره در تهران آمده و با رایزنی و تعامل این موضوعات را حل کند.

وی افزود: تهیه‌کننده می‌گوید اگر فیلم من به جشنواره بیاید باید مبلغ مشخصی به من بدهید و جلب رضایت تهیه‌کننده و هنرمند نیز وظیفه اصلی اداره‌های کل ارشاد است.

دبیر نخستین جشنواره فرهنگی هنری دیدار ادامه داد: برای هر کار فرهنگی باید بودجه مشخص در نظر گرفته شود چنانکه بودجه فرهنگی هر استان نیز مشخص شده و مطلبی نیست که تازه ابداع شده باشد.

وی اضافه کرد: سال گذشته در جشنواره سعی کردیم تهیه کننده فیلم‌ها را راضی کنیم تا خللی در کار پیش نیاید.

معاون بخش عرضه محصولات فرهنگی و هنری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: در جشنواره سال گذشته شیراز، بر اساس فروشی که داشتیم درصدی را بنابر توافق به تهیه کننده و درصدی را به سینمادار می‌دادیم.

هوشنگی بیان کرد: سال گذشته، شیراز بر خلاف تمام مرکز استان‌ها، اختتامیه جشنواره را برگزار نکرد در حالی که خود این استان تعداد بسیاری بازیگر، تهیه‌کننده، کارگردان و هنرمند برتر دارد.

وی ابراز داشت: شیراز اگر مراسم اختتامیه را برگزار می‌کرد در بسیاری شاخص‌های جشنواره حائز رتبه برتر می‌شد چرا که در طول ایام برگزاری نیز این شهر پایلوت و الگوی بسیاری از شهرهای دیگر بود و دستیابی به رتبه نخست استان‌ها در جشنواره فجر برای شیراز امکان‌پذیر می‌شد.

هوشنگی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره فجر در شیراز می‌توانست برگ زرینی در فرهنگ این استان باشد، گفت: این حق هنرمندان شیراز بود که در مراسم ویژه‌ای از آنان تجلیل شود و پس از چند سال زحمت نتیجه تلاش خود را در اختتامیه ببینند که اگر هنرمند نتیجه تلاش خود را در این جشنواره‌ها نبیند کجا باید این نتیجه را ببیند.

به گزارش فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس روز گذشته با ابراز اعتراض نسبت به روش برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر در این استان اظهار داشت: اینکه اعلام شده به ازای هر سانس نمایش فیلم باید 5 میلیون تومان به حساب تهیه‌کننده فیلم واریز شود، صحیح نیست چراکه بعضی از سینماها 5 میلیون تومان برای هر سانس نمایش فیلم فروش نمی‌کنند که این مبالغ را به جشنواره بپردازند.

احمد همتی افزود: زمانی فیلمی مانند «دربند» که در جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشته، در یک نوبت نمایش، کمتر از 50 نفر تماشاگر در شیراز دارد چگونه می‌تواند 5 میلیون تومان فروش کند.

وی پیشنهاد کرد که از فروش سینماهای جشنواره 80 درصد برای تهیه‌کننده در نظر گرفته شود تا اداره کل ارشاد نیز پول سینما را بدهد و به این صورت آنچه که فروش فیلم بود برای تهیه‌کننده در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول