اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان:

هزینه‎های برگزاری جشنواره فیلم فجر در اصفهان تامین نشد

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: وزارت ارشاد هزینه‎های برگزاری جشنواره فجر در اصفهان را تأمین نکرده است.

هزینه‎های برگزاری جشنواره فیلم فجر در اصفهان تامین نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نسبت به سایر حوزه‌ها بسیار مهجور واقع شده است.

وی افزود: در ایام‌الله دهه فجر همایش تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب در اصفهان برگزار می‎شود و کتاب‎هایی که از ابتدای مهرماه سال 91 تا پایان شهریورماه 92 به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ارسال‌شده باشند، می‎توانند در این همایش شرکت کنند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با مطلوب دانستن تمام اقداماتی که در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی صورت گرفته گفت: یکی از مشکلات مهجور ماندن فرهنگ کتاب‌خوانی اشکالاتی است که در شبکه توزیع کتاب وجود دارد که باید این مشکلات مرتفع شود.

وی به ویژه‌برنامه‌های دهه فجر در اصفهان به برگزاری جشنواره فیلم فجراشاره و تصریح کرد: احتمال دارد جشنواره فیلم فجر امسال در اصفهان برگزار نشود.

قطبی مطرح کرد: از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد هزینه‎ای برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در اصفهان تعلق نگرفته است.

این مسئول بیان هزینه‎های این جشنواره در اصفهان بیان کرد: برای ارسال فیلم‎های جشنواره فجر  300 میلیون تومان و برای هزینه‎های جانبی برگزاری جشنواره 200 میلیون تومان هزینه لازم است اما تاکنون این هزینه‎ها تأمین نشده است.

قطبی در ادامه به تأسیس مرکز رشد در اصفهان خبر داد و افزود: فناوری نرم بر فرهنگ و هنر تکیه دارد این مرکز نیز برای رشد فناوری در اصفهان تأسیس می‎شود که دارای بخش‎های علمی تحقیقاتی است.

وی در خصوص فروش کتاب خاطرنشان کرد:  افزایش خرید کتاب علاوه بر افرایش سرانه مطالعه بر کاهش قیمت کتاب تأثیرگذاری ویژه‌ای دارد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت:  مبارزه با افزایش قیمت کتاب در گرو رونق‌بخشی به مطالعه است و تأثیر زیادی در کاهش قیمت کتاب دارد.

انتهای پیام/63019/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول