اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل تشکل‌های مردم ‌نهاد کهگیلویه و بویراحمد:

دستگاه‌های دولتی کهگیلویه و بویراحمد سمن‌ها را رقیب می‌دانند

مدیرعامل تشکل‌‌های مردم‌ نهاد کهگیلویه و بویراحمد گفت: به رغم فعالیت بیش از 150 تشکل مردم ‌نهاد در کهگیلویه و بویراحمد دستگاه‌های دولتی بیشتر به چشم رقیب به آن‌ها نگاه می‌کنند.

دستگاه‌های دولتی کهگیلویه و بویراحمد سمن‌ها را رقیب می‌دانند

علی رکان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اهمیت و اثرگذاری تشکل‌های مردم ‌نهاد در پیشبرد برنامه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: متاسفانه به رغم فعالیت بیش از یک‌هزار و 501 تشکل مردم نهاد در کهگیلویه و بویراحمد، دستگاه‌های دولتی تاکنون نتوانسته‌اند از این ظرفیت بالقوه در جهت پیشبرد برنامه‌‌های خود در سطح استان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر مدیران استان درک درستی از تشکل‌های مردم‌ نهاد ندارند، عنوان کرد: همین عدم شناخت باعث شده که در برخی موارد دستگاه‌های اجرایی به صورت چراغ خاموش از کنار تشکل‌های مردم نهاد بگذرند و از هرگونه همکاری با این سازمان‌ها خودداری کنند.

مدیرعامل تشکل‌های مردم‌ نهاد کهگیلویه و بویراحمد نگاه تیم جدید استانداری به تشکل‌های مردم نهاد را مایه امیدواری دانست و افزود: آقای خادمی و تیم وی در همین مدت کوتاه تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با سازمان‌های مردم نهاد و فعال کردن اعضای آن‌ها به کار گرفته‌اند.

رکان ابراز امیدواری کرد که نوع نگاه استاندار و تیم وی به سایر دستگا‌های اجرایی تعمیم داده شود تا تشکل‌های مردمی استان با فراغ بال هرچه بیشتر بتوانند به کار خود ادامه دهند.

مدیرعامل تشکل‌های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حالی در اکثر کشورهای خارجی و حتی برخی استان‌های کشور تشکل‌های مردمی اختیارات قانونی دارند و دستشان برای فعالیت موثر باز است که در کهگیلویه و بویراحمد مدیران کل سعی می‌کنند با تشکیل جلسه‌های صوری خود را به ظاهر در کنار سازمان‌های مردم نهاد ببینند ولی در عمل کوچکترین اعتقادی به سازمان‌های مردم نهاد ندارند.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد آمادگی دارند در زمینه‌های مختلف آموزشی و عملیاتی یاور دستگاه‌های دولتی باشند، ادامه داد: لازمه این امر باور مدیران به توانایی سازمان‌های مردم نهاد و سعی آن‌ها در استفاده از این ظرفیت قوی اجتماعی است.

رکان با تقدیر از استاندار و مدیرکل امور اجتماعی استاندار به جهت همکاری بی‌دریغ با تشکل‌های مردم نهاد استان گفت: امیدواریم روزی برسد که سایر دستگاه‌های دولتی کهگیلویه و بویراحمد به دید رفیق به تشکل‌های مردم نهاد بنگرند.

انتهای پیام/82008/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول