اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در پاسارگاد فارس صورت گرفت

برگزاری نشست ملی سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه میراث فرهنگی در پاسارگاد

مدیر میراث فرهنگی پاسارگاد از برگزاری نخستین نشست ملی اعضای شورای هماهنگی سازمان‌های مردم‌نهاد (NGO) حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در پاسارگاد خبر داد.

برگزاری نشست ملی سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه میراث فرهنگی در پاسارگاد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، محمد نصیری حقیقت اظهار داشت: این نشست با حضور دبیران انجمن‌های مردم‌نهاد این حوزه در سطح کشور، فرماندار پاسارگاد و مسئولان محلی با هدف توسعه گردشگری با تکیه بر آموزش جوامع محلی و جذب مشارکت‌های مردمی و دستگاه‌های متولی در مرکز مطالعات مجموعه میراث جهانی پاسارگاد برگزار شد.

وی افزود: در این نشست، ظرفیت‌ها و تهدیدهای موجود در منطقه مورد بررسی و راهکارهای علمی و عملی توسعه گردشگری، حفظ و احیای مواریث فرهنگی و همچنین تحلیل وضع موجود منطقه در راستای برنامه‌ریزی و پیش‌بینی هدفمند چشم‌اندازها در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه این جلسه روش‌های ارتقای سطح آگاهی و بینش مردم و سرمایه‌گذاری بر روی جوانان و آموزش مناسب برای رسیدن به توسعه پایدار منطقه مطرح و مطالعه و بررسی نحوه عملیاتی شدن این مهم به منظور تصمیم‌گیری نهایی در نشست آتی در دستور کار اعضا قرار گرفت.

در این نشست میراث جهانی پاسارگاد به عنوان پایلوت فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد با هدف توسعه گردشگری و جذب مشارکت‌های مردمی و آموزش جوامع محلی و دستگاه‌های ذی‌نفع آثار جهانی کل کشور انتخاب شد.

انتهای پیام/2448/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول