اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 20 خبر داد

شکل‌گیری اتاق فکر تشکل‌های مردم‌نهاد منطقه 20

شهردار منطقه 20 در نشستی که با عوامل تشکل‌های غیردولتی و مردم‌نهاد شهرری داشت از بهره‌گیری ظرفیت این تشکل‌ها برای برنامه عملیاتی سال آینده خبر داد.

شکل‌گیری اتاق فکر تشکل‌های مردم‌نهاد منطقه 20

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، منصور کتانباف در جمع بیش از 100 تشکل غیردولتی و مردم‌نهاد این منطقه، اظهار داشت: با تشکیل اتاق فکر تشکل‌های مردم‌نهاد، می‌توانیم از این پتانسیل ارزشمند اجتماع‌محور برای اداره هر چه بهتر شهر استفاده کنیم.

وی شکل‌گیری اتاق فکر متشکل از فعالان اقتصادی و کارآفرین منطقه 20 را گام مهمی در هم‌افزایی و حذف موازی‌کاری‌های اجتماعی برشمرد و افزود: نقد و بررسی، ارائه راهکار مناسب و برنامه‌های عملیاتی در چارچوب مدیریت شهری از مهم‌ترین وظایف این اتاق فکر است که در حال حاضر نیز آمادگی دریافت نقطه نظرات برای برنامه عملیاتی 93 در شهرداری منطقه 20 وجود دارد.

وی با اشاره به رویکرد مدیریت شهری مبنی بر تبدیل شهرداری از یک سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی خاطرنشان کرد: با ساخت سراهای محله، سوله‌های ورزشی الزهرا (س)، زمین‌های چمن مصنوعی، خانه‌های سلامت و ... زیرساخت‌های اجتماعی به خوبی توسعه یافته و در دور جدید مدیریت شهری با کیفی‌سازی فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی به دنبال افزایش رضایتمندی شهروندان هستیم.

شهردار منطقه 20 به مساعدت مدیریت شهری به تشکل‌های مردم‌نهاد برای خدمت‌رسانی بیشتر از پیش به شهروندان اشاره کرد و افزود: کاربردی کردن مباحث شهری نظیر محیط زیست، حمل و نقل عمومی، مدیریت بحران، بافت فرسوده و مدیریت پسماند برای شهروندان از اولویت‌هایی است که با همکاری این تشکل‌ها به سرعت بیشتری امکان پذیر می‌شود.

بخش تشکل‌های مردم‌نهاد و غیردولتی شهرداری منطقه 20 تاکنون موفق به شناسایی و ساماندهی 300 مورد از تشکل‌های مردم‌نهاد در این منطقه شده است که پیش‌بینی می‌شود به 500 مورد افزایش یابد.

انتهای پیام/2462/س/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول