اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی تأکید کرد

ضرورت راه‌اندازی کتابخانه تخصصی تئاتر در خراسان جنوبی

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی با بیان این‌که تلاش می‌کنیم تا با استفاده از تمامی ظرفیت هنری جایگاه هنرهای نمایشی استان ارتقا پیدا کند، گفت: راه‌اندازی کتابخانه تخصصی تئاتر نیاز اساسی هنرمندان استان است.

ضرورت راه‌اندازی کتابخانه تخصصی تئاتر در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین عباس‌زاده بعد از ظهر امروز در مراسم معارفه رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان که در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار شد، اظهار داشت: کمبود اعتبارات از جمله مشکلات پیش رو انجمن هنرهای نمایشی استان است که تلاش می‌کنیم تا با نگاه استانی از تبعیض بین شهرستان‌ها پرهیز شود.

وی نداشتن امنیت شغلی را از دیگر مشکلات هنرمندان استان عنوان کرد و گفت: فارغ‌التحصیلان هنر در استان کم است و اگر هم فارغ‌التحصیلی در این رشته است به دلیل نداشتن امنیت شغلی دیگر به استان برنمی‌گردد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی عدم وجود کتابخانه تخصصی تئاتر، نمایشگاه تخصصی تئاتر، عدم معرفی فعالیت‌های هنرمندان و نبود ساختار اداری و مکاتبات اداری را از دیگر موانع پیش روی انجمن برشمرد.

کانون‌های تئاتر دانشجویی در استان فعال می‌شوند

عباس‌پور با بیان این‌که انجمن هنرهای نمایشی در همه شهرستان‌های استان با یک ضعف عمده روبه‌رو است، تصریح کرد: توسعه امکانات و تجهیزات در شهرستان‌ها بسیار کم است به طوری که در بیشتر آن‌ها کمبود سالن با استاندارد کافی وجود دارد.

وی اذعان داشت: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از تمامی ظرفیت هنری استان جایگاه هنرهای نمایشی استان ارتقاء پیدا کند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی با بیان این‌که برای بهبود کمی و کیفی فعالیت‌های انجمن هنرهای نمایشی برنامه‌های بلند مدت پنج ساله در نظر گرفتیم، افزود: این برنامه‌ها در سه محور پژوهش، آموزش و تولید هستند.

عباس‌پور ادامه داد: استقبال از تمامی طرح‌های دانشجویی، فعال‌سازی کانون‌های تئاتر دانشجویی و بهر‌ه‌گیری از منابع غنی ادبی استان در طرح‌های دانشجویی از مهم‌ترین برنامه‌های این حوزه پژوهش است.

کمبود نیروهای متخصص تئاتر در استان

وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی انجمن، متذکر شد: نشست تخصصی و حضور قدرتمند در جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای و تئاتر فجر از برنامه‌های انجمن در این راستا است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی با بیان این‌‌که در حال حاضر کمبود نیروهای متخصص در استان وجود دارد، یادآور شد: در این راستا دوره‌های آموزش تخصصی تئاتر در استان برگزار می‌شود.

عباس‌پور برگزاری کارگروهای تخصصی در موضوعات ایده‌پردازی، تاریخ تئاتر، مبانی کارگردانی و کارگردانی تخصصی را از دیگر برنامه‌های آموزشی انجمن هنرهای نمایشی دانست.

وی با بیان این‌که قصد داریم به کمک همه اهالی تئاتر استان تولید مستمر داشته باشیم، اضافه کرد: آثاری در مورد مفاخر استان، آسیب‌های اجتماعی، کرامت خانواده و دفاع مقدس از جمله اولویت‌های نمایشی ما هستند.

خیمه‌شب‌بازی هنر فراموش شده خراسان جنوبی

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی با اشاره به کمبود مخاطب هنرهای نمایشی در خراسان جنوبی، اظهار داشت: هنرمندان ما در کنار تولید تئاتر باید پرورش مخاطب را نیز داشته باشند.

عباس‌پور تئاترهای ایرانی، خیمه شب‌بازی و تعزیه‌خوانی را از هنرهای فراموش شده استان برشمرد و خاطرنشان کرد: آیین‌های نمایشی جزئی از برنامه‌های انجمن است.

انتهای پیام/69022/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول