اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین عنوان کرد

ایجاد وحدت و پرهیز از تفرقه بین مسلمانان از مهم‌ترین اهداف پیامبر (ص)

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: ایجاد وحدت و پرهیز از تفرقه بین مسلمانان از مهم‌ترین اهداف پیامبر (ص) بود.

ایجاد وحدت و پرهیز از تفرقه بین مسلمانان از مهم‌ترین اهداف پیامبر (ص)

حجت‌الاسلام علی قابل امروز به مناسبت هفته وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: مسلمانان با اتحاد و همبستگی می‌توانند به اوج عزت در دنیا برسند و افتخارهای کسب شده خود را به رخ دشمنان بکشاند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) منشاء تحولات عظیم در جهان اسلام بودند، افزود: ایجاد وحدت و پرهیز از تفرقه بین مسلمانان از مهم‌ترین اهداف ایشان بود، چرا که معتقد بودند که جامعه اسلامی با تحقق این مهم می‌تواند در برابر آسیب‌های دشمنان در امان باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اینکه مسلمانان در برپایی نماز، روزه، احکام الهی و قرائت قرآن‌کریم با یکدیگر وجه مشترک دارند، بیان کرد: این مهم موجب وحدت بیشتر آنها در اطاعت از دستورات خداوند متعال و پیامبر‌اکرم (ص) می‌شود.

قابل با بیان اینکه وحدت و با هم بودن مردم آثار و برکات بی‌شماری دارد، اضافه کرد: با تحقق این مهم می‌توان امنیت و آرامش را در جامعه مهیا کرد و در سایه آن افرادی مانند دانشمندان به موفقیت‌های چشم‌گیری علمی مانند انرژی هسته‌ای برسند که مایه افتخار همه در کشور باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در سایه وحدت توانست در 34 سال از گردنه‌های فراز و نشیب بگذرد، ابراز داشت: تحقق این مهم موجب شده تا کشورهای اسلامی با الگوگیری از انقلاب ما در برابر ظالمان حاکم ایستادگی و مقاومت کنند تا به پیروزی برسند.

جایگاه والای وحدت در اسلام

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین عامل جمع شدن مردم اعم از زن و مرد در هر قبیله، رنگ و نژادی در مکان‌های مختلف جغرافیایی را وحدت دانست و گفت: دستیابی به این مؤلفه بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی است و به همین دلیل جایگاه والایی در دین اسلام دارد.

قابل با اشاره به اینکه دین اسلام برای رسیدن به وحدت در آیات قرآن‌کریم و احادیث به روش‌های مختلف بر ایجاد اتحاد و جماعت و محافظت از آن تأکید ویژه‌ای کرده است، ابراز داشت: آنها با عمل کردن به این روش‌ها می‌توانند به این هدف برسند.

این مسئول با بیان اینکه دین اسلام برای رسیدن به اهداف الهی اصل را بر جماعت و وحدت می‌داند، بیان کرد: به همین دلیل خداوند متعال در آموزه‌های دینی مانند اقامه نماز، جماعت آن را بر فردی والاتر قرار می‌دهد تا مسلمانان با جمع شدن یکدیگر در مسجد محور مشترک خود را که پرستش خداوند متعال است، به نمایش بگذارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه اصل توحید و نماز بر جمع بودن بنا شده است و از فرد بودن و تنها بودن به شدت پرهیز می‌کند، اضافه کرد: خداوند متعال در نماز نیز جماعت اقامه کردن آن را بر فردا می‌پسندد و به تحقق این مهم ثواب بیشتری به آنان عطا می‌کند.

قابل با بیان اینکه دست خدا با جماعت است، عنوان کرد: افرادی که در مسجد با هم جمع می‌شوند و نماز تلاوت می‌کنند بیانگر اهمیت جمع بر فرد است و خداوند متعال آن را بیشتر دوست دارد.

بیمه شدن از حوادث در سایه وحدت

این مسئول با اشاره به سخنان خداوند متعال در قرآن کریم مبنی بر اینکه «به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید»، خاطرنشان کرد: طبق این آیه هر فردی که به این ریسمان متصل شود، می‌تواند خود را از آسیب‌ها و حوادث اجتماعی در امان نگه دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: خداوند متعال در این آیه جمع بودن و اجتماع کردن افراد را به یک ریسمان موجب بیمه شدن آنها از حوادث عنوان می‌کند که این بیانگر ترجیح دادن جماعت بر تک‌روی‌ عمل کردن است.

قابل با اشاره به اینکه در تعالیم دینی اسلامی سفارش ویژه‌ای به با هم بودن مسلمانان کرده است، ابراز داشت: این مهم موجب می‌شود که آنها در هر زمینه‌ای نسبت به دیگران موفق‌تر باشند.

انتهای پیام/77009/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول