اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

احساس همدردی مهم‌ترین مولفه وحدت است

امام جمعه نیکشهر گفت: باید نخستین اثر وحدت اسلامی احساس همدردی ملت‌ها باهم باشد.

احساس همدردی مهم‌ترین مولفه وحدت است

حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در نیکشهر اظهار داشت: امروز مهم‎ترین دستاویز دشمن براى مقابله با بیدارى اسلامى، ایجاد اختلاف است، مسلمان را در مقابل مسلمان قرار می‎دهند،مسلمان را به دست مسلمان از بین می‎برند، این‏ها را به هم مشغول کرده و برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند.

امام جمعه نیکشهر اذعان داشت: دشمنان اسلام و مسلمانان امروز بیشترین تکیه‏‌شان بر روى ایجاد اختلاف و تفرقه است، نمی‌گذارند دلها به هم نزدیک شود، چون می‌دانند اگر دست‎ها در هم فشرده شود، دلها به هم نزدیک می‌شود و امت اسلامى به فکر علاج مشکلات بزرگ خود بر خواهد آمد.

این مسئول تصریح کرد: امروز فریاد تفرقه از سوى دشمنان اسلام بلند می‌شود، مسأله شیعه و سنى را امروز آمریکایی‎ها و انگلیسی‎ها مطرح مى‏‌کنند. تحلیل‏گران آمریکائى و انگلیسى و غربى، یکی از مسائلى که مطرح و تأکید دارند، این است که بیاییم اسلام سنى را از اسلام شیعى جدا کنیم و بین این‏ها درگیرى به ‏وجود بیاوریم.

لطفیان سرگزی گفت: می‌خواهند اقوام مسلمان، ملت‌هاى مسلمان، مذاهب مسلمان، از شیعه و سنى و غیر این‏ها را متوجه به هم کنند تا مسأله اسرائیل فراموش شود، ماجراى غصب فلسطین باید ما را به هم نزدیک مى‏‌کرد، اما این‏ها دارند از همین مسأله براى دورکردن ما استفاده می‌کنند.

خطیب نماز جمعه نیکشهر خاطرنشان کرد: دشمنان بذر اختلاف را در بین امت اسلامى مى‏‌پاشند و سیاسیون ناخالص، تعصب‌هاى غلط، ندیدن آفاق بلند دنیاى اسلام و محدود شدن در ظرف‌هاى کوچک، زمینه رشد این تعصب‌ها است.

امام جمعه نیکشهر تصریح کرد: ما کشورها و دولت‌ها و ملت‌ها را به این‏که به جنگ با آمریکا بشتابند، دعوت نمى‏‌کنیم، ما دعوت مى‏‌کنیم که تسلیم آمریکا نشوند، ما دعوت می‌کنیم که با دشمن اسلام و مسلمانان همکارى نکنند. یکى از اقسام همکاری نکردن همین است که به وسوسه‏‎هاى آن‏ها در زمینه وحدت امت اسلامى اعتنا نکنند و امت اسلامى را با اتحاد خودش حفظ کنند.

این مسئول اضافه کرد: مهم‎ترین موضوع در دنیاى اسلام، حفظ و تقویت وحدت امت اسلامى و پرهیز از افتادن در دام بیگانگان به‏‎منظور ایجاد اختلاف و تفرقه است.

وی گفت: مسأله اول ما در دنیاى اسلام وحدت امت اسلامى است، اگر ما بتوانیم بر کید دشمن فائق بیاییم و نقشه او را در ایجاد اختلاف خنثى کنیم، بسیارى از مشکلات ما برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/75004/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول