اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه کردستان خبر داد

رشد 11 درصدی کشته‌های تصادفات جاده‌ای در کردستان

رئیس پلیس راه کردستان از رشد 11 درصدی کشته‌های جاده‌ای طی 9 ماهه اخیر امسال نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته در این استان خبر داد.

رشد 11 درصدی کشته‌های تصادفات جاده‌ای در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رمضان نادری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج، اظهار داشت: در بحث تعداد تصادفات منجر به فوت در استان نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته 11 درصد افزایش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در تصادفات جرحی نیز نسبت به 9 ماهه سال گذشته 4 درصد رشد داشته‌ایم، افزود: از لحاظ تعداد جرحی‌های یک درصد کاهش و در مجموع از نظر تعداد تصادفات در 9 ماهه امسال یک ‌درصد افزایش داشته‌ایم.

به گفته رئیس پلیس راه کردستان، 283 مورد از تصادفات منجر به فوت و جرح در جاده‌های اصلی و 29 درصد نیز در جاده‌های روستایی به وقوع پیوسته است.

نادری خاطرنشان کرد: سنندج ـ همدان، سقز ـ سنندج، سنندج ـ کرمانشاه، مریوان ـ بانه ـ سقز به ترتیب بیشترین تصادفات را در 9 ماه‌های امسال به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه 54 درصد از تصادفات در محورهای اصلی و 46 درصد نیز در جاده‌های فرعی به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: بیش از 70 درصد از کشته‌های ناشی از تصادفات جاده‌های کردستان بومی استان بوده‌اند.

رئیس پلیس راه کردستان همچنین از افزایش 7 درصدی برخورد نیروهای پلیس راه با تخلفات رانندگی در جاده‌های استان طی سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته خبر داد و گفت: تخطی از سرعت مطمئنه با افزایش 35 درصد بیشترین عامل تصادفات جاده‌ای در استان کردستان است.

نادری افزود: انحراف به چپ 26 درصد، عدم توجه به جلو 15 درصد و عدم رعایت قوانین و مقررات نیز 9 درصد افزایش برخورد داشته‌ایم.

وی در ادامه از توقیف 5 ‌هزار و 115 دستگاه خودرو دارای دو تخلف از ابتدای سال‌جاری تاکنون در جاده‌های سطح استان خبر داد و افزود: در زمینه توقیف گواهینامه نیز از ابتدای سال‌جاری تاکنون 126 جلد گواهینامه به دلیل نمره منفی و 71 جلد نیز به علت مثبت بودن تست اعتیاد توقیف و ضبط شده است.

رئیس پلیس راه کردستان بر رعایت بیش از پیش قوانین و مقررات رانندگی توسط رانندگان در سطح جاده‌های استان تأکید کرد و گفت: سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ و عجله و شتاب بی‌مورد در حین رانندگی مهم‌ترین عامل بروز تصادفات در جاده‌های سطح استان است.

به گفته نادری در زمینه برخورد با تخلفات حادثه‌ساز شامل سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ و عجله و شتاب بی‌مورد در حین رانندگی به ترتیب 11، 26 و 34 درصد افزایش داشته‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه رانندگی در جاده‌های استان کردستان به دلیل کوهستانی بودن به ویژه در فصل سرما نیاز به دقت و صبر بیشتری دارد گفت: جاده‌های اصلی استان استاندارد هستند اما از نظر مشخصات مشخصه جاده فرعی را دارند.

رئیس پلیس راه کردستان در پایان از عامل انسان به عنوان هوشمندترین عامل در کاهش تصادفات جاده‌ای نام برد و گفت: دقت و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان قطعاً 80 درصد از تصادفات را کاهش می‌دهد که باید در این راستا فرهنگ‌سازی‌ لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/79002/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول