اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

اجرای طرح زمستانی یک گام رو به جلو در کاهش تصادفات

اجرای طرح زمستانی یک گام رو به جلو در کاهش تصادفات محسوب می‌شود.

اجرای طرح زمستانی یک گام رو به جلو در کاهش تصادفات

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، طرح زمستانی پلیس راه در حال حاضر در مناطق مختلف استان زنجان اجرایی می‌شود و عوامل مختلف پلیس راهور، اداره کل راه و شهرسازی و برخی دستگاه‌های ذیربط در این رزمایش بزرگ زمستانی حضور دارند.

پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با حضور در جاده‌ها به افزایش کیفیت سفر هم هموطنان کمک می‌کند، البته در این میان نباید از وظایف سایر دستگاه‌های ذیربط نیز غافل ماند.

اجرای طرح زمستانی در جاده‌ها بدون توجه به کاهش یا افزایش آمار تصادفات جاده‌ای، موجب اطمینان خاطر مردم برای عبور از جاده‌ها و گردنه‌های برف‌گیر و گاهی صعب‌العبور می‌شود.

پلیس با حضور در جاده‌ها به ویژه جاده‌هایی که دارای بار ترافیکی بیشتری هستند، همه تلاش خود را برای تامین امنیت و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای به کار می‌گیرد.

حضور پلیس راهور در جاده‌های استان زنجان موجب شده است که این هفته کشته‌ای در تصادفات جاده‌های استان زنجان وجود نداشته باشد.

به اعتقاد پلیس رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تنها راه کاهش خطرات و تصادفات در جاده‌ها است، بیشترین آمار تصادفات در استان زنجان به دلیل عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی است.

به نظر می‌رسد حضور پلیس به تنهایی در جاده‌ها کافی نیست و این مردم قانون‌مدار هستند که می‌توانند بازوی مساعدی برای پلیس بوده و در کاهش تلفات جاده‌ای نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

*رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی عامل کاهش تصادفات

مردم با رعایت مطلوب قوانین راهنمایی و رانندگی و عدم تخطئی از سرعت مطمئنه می‌توانند گام‌های مطلوبی را در کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای داشته باشند.

طرح زمستانی هر ساله با همکاری هلال احمر، اورژانس، سازمان راهداری، آتش‌نشانی و امداد خودروها آغاز می‌شود، اما برای بهبود وضعیت اجرای این طرح همکاری مردم ضروری است و پلیس همواره از آمادگی خود برای همکاری بیشتر با مردم خبر می‌دهد.

طرح زمستانه تا نیمه دوم اسفند ماه در جاده‌های استان‌های  کشور اجرا می‌شود و بلافاصله با آغاز سال جدید، پلیس در جاده‌های استان برای سفر ایمن مردم تلاش می‌کند.

به نظر می‌رسد رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان می‌تواند به موفقیت این طرح کمک کند، همچنین تجهیز خودروها به وسایل ایمنی و زمستانی موفقیت این طرح را دو چندان می‌کند.

با اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی میزان رعایت قوانین از سوی مردم افزایش یافته و به نظر می‌رسد اجرای طرح زمستانی و حضور پلیس در جاده‌ها می‌تواند مکمل خوبی برای کاهش آمار تصادفات باشد.

قوانین جدید راهنمایی و رانندگی بازدارندگی داشته و توانسته تا حدودی مردم را مجاب به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نماید.

رزمایش زمستانی با هدف افزایش انضباط ترافیکی‌، ایمنی تردد در معابر برفگیر استان‌ها  برگزار می‌شود.

استان زنجان نیز با داشتن  14 گردنه مهم برفگیر در سال جاری  با فعالیت 45 تیم راهداری به صورت شبانه‌روزی طرح زمستانی را پیگیری می‌کند.

راهداران استان زنجان به عنوان همکار طرح زمستانی از اوایل آبان ماه در گردنه‌های استان به صورت نیمه فعال حضور یافته و با آغاز زمستان فعالیت این راهداران افزایش یافته است.

*حضور راهداران در جاده‌های زنجان

راهداران با حضور به موقع در گردنه‌ها به ویژه  در زمان بارش به رانندگان و مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

کاهش تلفات، کنترل ترافیک و اطلاع‌رسانی در زمینه وضعیت آب و هوا در این طرح پیگیری شده و مردم با اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های استان می‌توانند نسبت به انجام سفر خود اقدام کنند.

عوامل دست‌اندرکار طرح زمستانی با وجود مشقات بسیار در این طرح حضور داشته و به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

در این طرح پلیس راهور کنترل جدی بر تجهیزات ایمنی خودروها مانند استفاده از زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی هنگام بارش برف و یخ‌زدگی معابر، استفاده رانندگان از کمربند ایمنی در زمان برف و باران دارد.

جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان  نیز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با فارس با اشاره به آمار تصادفات جاده‌های استان زنجان در 9 ماهه سال جاری اظهار کرد: 83 فقره تصادف منجر به فوت در این مدت در جاده‌های استان زنجان رخ داده است.

علی اصغر شیرمحمدی با اشاره به فوت 106 نفر در این مدت تصریح کرد: عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از مهم‌ترین مسائل تصادفات محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در این مدت یک هزار و 123 تصادفت خسارتی رخ داده است، یادآور شد: در 959 تصادف جرحی نیز یک هزار و 387 نفر مجروح شده‌اند.

جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان یادآور شد: در مجموع 2 هزار و 165 تصادف در جاده‌های استان زنجان رخ داده که نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشته است.

شیرمحمدی با اشاره به اجرای طرح زمستانی پلیس تصریح کرد: از آغاز این طرح در جاده‌هایی که زیر نظر طرح قرار دارند، تصادف منجر به فوت رخ نداده است.

وی ابراز داشت: در سال گذشته 11 مورد تصادفت خسارتی در جاده‌های استان در طول اجرای طرح زمستانی به وقوع پیوست که امسال این آمار به یک مورد تصادف رسیده است.

*کاهش 100 درصدی تصادف منجر به فوت در طرح زمستانی زنجان

این مسئول از کاهش 100 درصدی تصادفات منجر به فوت در طول اجرای طرح زمستانی خبر داد و گفت: رعایت قوانین ضامن سلامتی مردم است.

جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان خاطرنشان کرد: این طرح برای کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای و خدمات‌رسانی به مردم در حال اجرا است.

شیرمحمدی گفت: برای اجرای این طرح اکیپ‌های ثابت در گردنه‌های برف‌گیر قلی‌کندی، طارم و پاپایی به صورت 24 ساعته حضور دارند.

وی با بیان اینکه یک تیم سیار نیز در جاده‌های استان حضور دارد، تصریح کرد:خوشبختانه امسال حادثه تلخی تا کنون رقم نخورده است.

این مسئول بر ضرورت پرهیز مردم از سفرهای غیرضروری تاکید کرد و افزود: هموطنان خودروی خود را قبل از سفر به سیستم گرمایشی مجهز کنند.

وی استفاده از زنجیر چرخ را نیز ضروری دانست و یادآور شد: پلیس برای حفظ جان مردم از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.

انتهای پیام/73003/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول