اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل عنوان کرد

کاهش 6 درصدی تلفات تصادفات جاده‌ای اردبیل

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از کاهش 6 درصدی فوتی‌ها در تصادفات جاده‌ای در هشت ماه سال‌جاری در استان خبر داد.

کاهش 6 درصدی تلفات تصادفات جاده‌ای اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، سید کمال‌الدین میرجعفریان در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در اردبیل با بیان اینکه با اجرای طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می‌توانیم در راستای بهبود ایمنی و ارتقای محورهای ارتباطی استان گام برداریم، اظهار داشت: با پیش‌بینی و نصب علایم بازدارنده راهنمایی و رانندگی در جاده‌های مواصلاتی استان و همچنین با برنامه‌ریزی صحیح، مدیریت اصولی و اقدام به موقع شاهد کاهش چشمگیری در تلفات انسانی و تصادفات جاده‌ای می‌شویم.

وی بر ضرورت رشد ضریب ایمنی جاده‌ها در محور مواصلاتی حادثه‌خیز استان اشاره کرد و افزود: در 45 نقاط حادثه‌خیز، 31 نقطه عبور عابر پیاده و 16 زیرگذر شناسایی شده در سطح استان از سوی دستگاه‌های متولی که نیاز به اصلاح، ایمن‌سازی و آسفالت دارند، بایستی با همکاری و مشارکت دستگاه‌های ذیربط در اسرع وقت نسبت به ایمن‌سازی محورهای پرحادثه اقدامات اساسی از قبیل رفع نقاط حادثه‌خیز و نصب علایم بازدارنده، ایجاد زیرساخت‌های لازم و روشنایی تونل‌ها صورت بگیرد.

میرجعفریان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با رعایت نکات ایمنی در محورهای مواصلاتی استان به ویژه در فصل‌هایی که با ازدیاد مسافران و گردشگران مواجه هستیم آرامش خاطر مسافران را بتوانیم تأمین کنیم.

این مسئول فصل سرما و برفگیر بودن مناطق کوهستانی استان را یادآور شد و خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی ذیربط با هماهنگی و تعامل یکدیگر باید تمهیدات لازم را در مورد ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی استان به عمل آورده و این کار را تا پایان طرح زمستانی در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای ادامه دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش شش درصدی فوتی‌ها در تصادفات جاده‌ای در هشت ماه سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: این کاهش تصادفات جاده‌ای در نتیجه همت و تلاش، حضور مستمر و کنترل دقیق دست‌اندرکاران حوزه جاده‌ای و پلیس راه محقق شده است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه بیشتر حوادث رانندگی در برون شهری مربوط به سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و انحراف به چپ از سوی رانندگان است که در این زمینه باید فرهنگ‌سازی شود.

در ادامه این جلسه تنی چند از مدیران دستگاه‌های اجرایی از اقدامات انجام یافته در زمینه کاهش تصادفات، تأمین و تجهیزات تیم‌های امدادی و خدماتی در محورهای مواصلاتی به ویژه در گردنه‌ها، راه‌های پرتردد و حادثه‌خیز استان پرداخته سپس مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز گزارشی از عملکرد 18 ماهه خود در مورد انجام روکش‌های آسفالت 205 کیلومتر محورهای مواصلاتی بین شهری، آسفالت 182 کیلومتری جاده روستایی، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح در نمین، هیر و سامیان و همچنین انجام 500 متر لکه‌گیری با دستگاه‌های جدید و مدرن در جاده‌های استان ارائه کرد.

انتهای پیام/62006/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول