اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ساخت و توسعه راه‌های همدان خبر داد

رتبه شاخص استان همدان در برخورداری از راه آسفالته

مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان همدان با اشاره به رتبه شاخص همدان در برخورداری از راه آسفالته گفت: 90 درصد روستاهای استان از راه روستایی آسفالته برخوردار هستند.

رتبه شاخص استان همدان در برخورداری از راه آسفالته

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، یوسف‌رضا نوروزی با اشاره به رتبه شاخص استان همدان در برخورداری از راه آسفالته اظهار کرد: 90 درصد روستاهای استان همدان از راه روستایی آسفالته برخوردار هستند.

وی افزود: سطح برخورداری جمعیت روستایی از راه آسفالته در کشور 85 درصد بوده در حالی که این شاخص در استان حدود 99 درصد است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان تصریح کرد: از نظر شاخص تعداد روستاهای بالای 50 خانوار استان که از راه روستایی آسفالته برخوردار هستند ضریب برخورداری 99 درصد است. 

وی با بیان اینکه تعداد روستاهای زیر 20 خانوار استان حدود 130 روستاست، گفت: در برنامه پنجم توسعه بر آسفالت راه‌های روستایی بالای 20 خانوار تأکید شده است.

نوروزی افزود: از نظر تعداد روستاهای بالای 20 خانوار، از 945 روستای بالای 20 خانوار استان حدود 905 روستا معادل 95.6 درصد از راه روستایی آسفالته برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن، 41 درصد از جمعیت استان و درصد مهم و قابل توجهی را جمعیت روستایی تشکیل داده و این امر توجه بیشتر مسئولان را در برای توسعه روستاها می‌طلبد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به مشکل تأمین اعتبار برای روکش آسفالت روستایی که چند سال از عمر آنها گذشته و یا در مسیر معادن قرار دارند، بیان کرد: با توجه به اینکه بارهای سنگین و تناژ غیر مجاز باعث تخریب رویه آسفالت راه این روستاها شده، ضرورت دارد مسئولان ستادی و استانی برای روکش آسفالت راه‌های این روستاها اعتبارات لازم را تخصیص دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدهی این اداره در بخش راه‌ها حدود 30 میلیارد تومان است و این عدد نشانگر فعالیت خوب بخش راه استان با توجه به مشکلات تأمین اعتبار پروژه‌ها است.

انتهای پیام/89006/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول