اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت قروه:

جمهوری اسلامی ایران منادی راستین وحدت است

امام جمعه اهل سنت قروه گفت: جمهوری اسلامی ایران، یگانه منادی راستین وحدت در دنیاست که همه مذاهب اسلامی را گرد کلمه توحید جمع کرده است.

جمهوری اسلامی ایران منادی راستین وحدت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، ماموستا یدالله محمدی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت میلاد نبی مکرم اسلام که در مسجدالنبی(ص) شهر قروه برگزار شد، اظهار داشت: مستکبران و استعمارگران همواره با نقشه‌ها و توطئه‌های شوم خویش و به وسیله مزدوران خود در کشورهای اسلامی، مانع شکل‌گیری وحدت سیاسی جوامع مسلمان شده و با مطرح ساختن فرقه‌های ساختگی، به ستیز با اندیشه وحدت و تقریب برآمده‌اند.

وی افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام راحل، بار دیگر اندیشه تقریب بین مذاهب و وحدت سیاسی جوامع اسلامی را احیا کرد و با دعوت همه مسلمانان به اتحاد، سربلندی و عزت مؤمنان را در جهان فراهم آورد.

محمدی گفت: قرار دادن هفته وحدت و تشکیل کنفرانس‌ها و سمینارهای بین‌المللی وحدت اسلامی بهترین شاهد گویا بر این مدعا است که تنها جمهوری اسلامی ایران منادی راستین وحدت در جهان است.

وی با اشاره به اینکه همواره به یمن وجود مردان الهی که حلقه ارتباط و پیوند خلق و خالق هستند، رشته الفت و برادری انسان‌ها و آرمان وحدت‌گرایی در طول تاریخ پرفراز و نشیب خود همواره نورافشانی کرده است، افزود: پیوند و اتصال مردان الهی با کانون توحید و وحی، وسعتی اقیانوس‌گونه به آنان می‌بخشد که جویبارهای ناآشنا و نهرها و رودهای متفرق را هم‌ساز و هم‌صدا و هم‌سو می‌کنند و در پرتو شعاع وجود توحیدی خویش به سرمنزل اتحاد و کمال و عزت رهنمون می‌گردند.

امام جمعه اهل سنت قروه وجود چنین مردانی را به منزله پرتوی از انوار خدا دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) سرسلسله جنبان مردان خدایی بودند که مسلمانان را به بیداری فرا خواندند و همبستگی آنان را ریشه قدرت و عزت مسلمانان دانستند.

وی تاکید کرد: برای امتی که قبله مشترک، رسول مشترک، کتاب واحد، خدای واحد و رهبر واحد دارند، تفرقه پذیرفتنی نیست.

محمدی افزود: در هفته وحدت که بر محور پیامبر وحدت‌آفرین و ولادت خجسته او شکل گرفته است، میثاق‌ها مستحکم و پیمان‌ها، استوارتر می‌شود و امت اسلامی سرود وحدت سر می‌دهند.

وی افزود: همه مسلمانان می‌دانند که دین اسلام، دین وحدت و اتحاد است ولی فرقه تکفیری در راه تفرقه‌افکنی و ضربه‌زدن به وحدت اسلامی گام بر می‌دارد و برداشت اختلاف‌انگیز و تندروی‌های خود را به حساب اسلام می‌گذارد.

به گفته امام جمعه اهل سنت قروه، امام خمینی پیامدهای تفرقه را به خوبی شناخته بود و می‌دانست که تفرقه در میان امت اسلامی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی تاثیرات منفی بسیاری برجای گذاشته است که تنها راه جلوگیری از صدمات و لطمات ناشی از این تفرقه، وحدت و برادری است که باید حول محور اسلام عزیز و تعالیم حیات‌بخش آن صورت بگیرد.

وی افزود: امام راحل می‌خواست با وحدت و ایجاد همبستگی اسلامی بین مسلمانان، همه ملل اسلامی به استقلال و آزادی دست یابند، زیرا مسلمین باید برای به دست آوردن استقلال و آزادی این کلید پیروزی را به دست آورند و برای وحدت کلمه کوشش کنند و به استکبار جهانی اجازه ندهند که در مقدرات کشورهای اسلامی دخالت کند.

انتهای پیام/79009/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول