اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته وحدت

«ندای وحدت» از رادیو معارف پخش می‌شود

مدیر طرح و ارزیابی رادیو معارف از پخش برنامه «ندای وحدت» از این رسانه در ایام هفته وحدت خبر داد.

«ندای وحدت» از رادیو معارف پخش می‌شود

حجت‌الاسلام خدابخش عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به آغاز هفته وحدت اظهار کرد: برنامه زنده با عنوان «ندای وحدت» ویژه این ایام تولید شده که عمده رویکرد این برنامه تبیین مشترکات تشیع و اهل سنت است.

وی با بیان اینکه از کارشناسان شیعه و سنی در برنامه «ندای وحدت» استفاده شده‌ است، گفت: کارشناسان اهل سنت در این برنامه درباره جایگاه اهل‌بیت (ع)، توجه اهل سنت و فضائل اهل‌بیت(ع) به تبیین مطالبی می‌پردازند.

مدیر طرح و ارزیابی رادیو معارف خاطرنشان کرد:‌ محور موضوعی برنامه «ندای وحدت» جایگاه وحدت و نقش وحدت در پیروزی و پیشبرد اهداف اسلامی و پیامدهای تلخ تفرقه و فرقه‌گرایی است که کارشناسان در این برنامه به تبیین مباحثی در این زمینه می‌پردازند.

وی عنوان کرد:‌ در حوزه مشترکات فقهی روی موضوع قرآن، نبوت و معاد بحث‌های مفصل‌تری تبیین می‌شود و اهمیت وحدت‌آفرینی تشیع و اهل تسنن از محورها و آیتم‌های این برنامه است.

عظیمی مرجعیت علمی اهل‌بیت (ع) نزد علمای شیعه و سنی را از محورهای دیگر برنامه «ندای وحدت» ذکر کرد و افزود: بسیاری از بزرگان اهل سنت شاگرد امام جعفر صادق (ع) و امام باقر (ع) بودند که در این زمینه کارشناسان اهل سنت و شیعه به مباحثی می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: گروه معارف و اندیشه رادیو معارف مسئولیت تولید برنامه «ندای وحدت» را بر عهده دارد که از امروز آغاز می‌شود و تا 29 دی ادامه دارد و از ساعت 19:45 تا 21 به صورت زنده روی آنتن است.

مدیر طرح و ارزیابی رادیو معارف با بیان اینکه رسانه‌ها به طور طبیعی فرهنگ‌ساز هستند، گفت: لازم است در مرحله نخست محور وحدت و اتحاد بر اساس نیازهای جامعه در دستور کار باشد.

وی یادآور شد: رسانه‌ها به طور طبیعی در این چند سال به خوبی بحث تفرقه و دشمن اسلام یعنی آمریکا، صهیونیسم و وهابیت را شناخته و در این زمینه به طور مطلوب اطلاع‌رسانی‌ کرده‌اند.

عظیمی عنوان کرد: رسانه‌ها باید کامل‌تر و مهندسی‌شده‌تر به این موضوع بپردازند و بتوانند دشمن اصلی اسلام را معرفی کنند تا اسلام گرفتار فرقه‌گرایی نشود.

انتهای پیام/78003/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول