اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نعیم‌آبادی:

نگرش مثبت مذاهب اسلامی نسبت به یکدیگر مهمترین عامل وحدت است

نماینده ولی‌ فقیه در امور اهل ‌سنت هرمزگان با بیان اینکه باید مذاهب اسلامی تصویری صحیح از یکدیگر در ذهنیتشان داشته باشند، گفت: نگرش مثبت مذاهب اسلامی نسبت به یکدیگر مهم‌ترین عامل و زمینه‌ساز وحدت است.

نگرش مثبت مذاهب اسلامی نسبت به یکدیگر مهمترین عامل وحدت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی صبح امروز در مراسم جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) در مسجد جامع اهل ‌سنت بندرعباس با اشاره به عوامل حفظ وحدت اظهار داشت: مهم‌ترین عامل حفظ وحدت تنظیم ذهنیت مذاهب اسلامی نسبت به یکدیگر است.

وی با بیان اینکه هرگونه تفکر اختلافی حاصل جهل است، افزود: امیرالمومنین(ع) در نامه‌اش به مالک اشتر می‌فرماید، مردم به دو قسمت هستند یا برادر دینی تو هستند یا در خلقت با تو یکسان بوده و مانند تو انسان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با بیان اینکه باید مذاهب اسلامی تصویری صحیح از یکدیگر در ذهنیتشان داشته باشند، اضافه کرد: رفتار انسان بازتاب افکارش است و انسان به گونه‌ای رفتار می‌کند که فکر می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر وحدت تنها شعاری بی‌عمل باشد نه تنها حفظ وحدت نیست بلکه تظاهر به وحدت و یکپارچگی است، گفت: این حالت، حالت وحدت نیست و در واقع تحمل کردن است و تحمل هم تابع شرایط است که می‌تواند با کوچکترین اتفاقی از هم بپاشد.

امام‌ جمعه بندرعباس با بیان اینکه ما باید ذهنمان نسبت به هم پاک باشد، گفت: وحدت باید عمیق‌تر و ریشه‌ای‌تر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خوی استعماری غرب و حمله فرانسه به کشور آفریقایی اضافه کرد: فرانسه با چه مجوزی به خود اجازه می‌دهد به کشورهای آفریقایی حمله کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دخالت آشکار آمریکا در کشورهای اسلامی تصریح کرد: مگر جهان اسلام قیم می‌خواهد که آمریکا در آن دخالت کرده و جنایت می‌کند.

نعیم‌آبادی همچنین با اشاره به تلاش عده‌ای برای بزرگ کردن نام کوروش و اسفندیار و داریوش و ... برای حفظ اتحاد ملی گفت: خطا است اگر بخواهیم با بزرگ کردن نام کوروش وحدت ایجاد کنیم؛ محور وحدت و زندگی ما مسلمانان پیامبر اکرم(ص) و آل ایشان هستند و بزرگ کردن نام کوروش نمی‌تواند کمکی به حفظ وحدت کند.

وی با بیان اینکه غلط معنا کردن اسلام و زشت و خشن نشان دادن اسلام دو عاملی هستند که مانع از گسترش اسلام می‌شوند، افزود: جهان اسلامی را که خشن، عصبانی و بدتر از این دو، آدم‌کش باشد نمی‌خواهد برای اینکه این اسلام نیست بلکه همان اسلام ناب محمدی(ص) را می‌خواهد که دین رافت و انسانیت است. 

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول