اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی:

حقوق معوق ، بزرگ‌ترین مشکل جامعه کارگری آذربایجان غربی است

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: حقوق معوق بزرگ‌ترین مشکل جامعه کارگری قلمداد می‌شود که باید رسانه‌های جمعی این قبیل مشکلات را منعکس کنند.

حقوق معوق ، بزرگ‌ترین مشکل جامعه کارگری آذربایجان غربی است

اسلام صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در استان واحدهای صنعتی مختلفی وجود دارد که به دلیل مشکلات مالی از جمله کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش به پرداخت حقوق کارگران خود قادر نیستند، به همین دلیل کارگران زیادی وجود دارند که ماه‌ها حقوق دریافت نکرده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و تورم حاکم در بازار، اضافه کرد: اگر کارگران یک ماه حقوق دریافت نکنند، به معنای واقعی در تامین معیشت، بهداشت، تحصیل فرزندان خود و سایر هزینه‌ها با مشکلات مضاعفی روبه‌رو می‌شوند، بنابراین در صورتی که چندین ماه حقوق به آنها پرداخت نشود، به مراتب با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شوند.

صادقی با اشاره به اینکه برای بسیاری از کارگران حداقل دستمزد مصوب در قانون پرداخت می‌شود، ادامه داد: با وجودی که کارفرمایان حداقل دستمزد را برای کارگران زیرپوشش واحد صنعتی خود در نظر گرفته‌اند، ولی اغلب به بهانه‌های مختلف از پرداخت این حقوق ناچیز هم خودداری می‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه حقوق کارگران جزو دیون ممتاز قلمداد می‌شود، اضافه کرد: کارفرمایان طبق نص صریح قانون باید پرداخت حقوق کارگران خود را در اولویت قرار دهند، ولی متاسفانه این رویه حتی در واحدهای تولیدی و صنعتی سودده رعایت نمی‌شود، تا جایی که چندین واحد تولیدی موفق را در استان مورد بررسی قرار داده و به چنین نتیجه‌ای رسیدیم.

صادقی با خطاب قرار دادن رسانه‌های جمعی، انعکاس مشکلات این قشر را خواستار شد و اظهار داشت: رسانه‌های جمعی باید شرایط سخت کاری و زندگی جامعه کارگری را اطلاع‌رسانی کنند، تا به این ترتیب کارشناسان و تحلیل‌گران امور اقتصادی برای این اوضاع چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/61002/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول