اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه بابل خبر داد

فعالیت 12 کارگروه برای شناسایی موقوفات بابل

رئیس اوقاف و امور خیریه بابل با اشاره به اینکه 500 هزار رقبه تاکنون در بابل شناسایی نشده است، گفت: 12 کارگروه برای شناسایی موقوفات جدید در بابل فعال شده است.

فعالیت 12 کارگروه برای شناسایی موقوفات بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، محمد صفری امشب در بازدید نماینده مردم بابل در مجلس از اداره اوقاف این شهر افزود: شهرستان بابل دارای 2 هزار و 100 موقوفه، 36هزار رقبه دارای سند اجاره و بیش از 500 هزار رقبه شناسایی نشده است.

وی از تشکیل 12 کار گروه برای شناسایی 500 هزار رقبه ثبت نشده بابل خبر داد و افزود: در حال حاضر اعضای این کار گروه فعالیت خود را برای شناسایی موقوفات جدید در مناطق شهری و روستایی بابل آغاز کردند.

صفری از ساماندهی موقوفات براساس نیات واقفان در بابل خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در گذشته در برخی مسائل نسبت به ساماندهی موقوفات براساس نیات واقف توجه نشده است درصدد هستیم موقوفات را براساس نیات واقفان ساماندهی کنیم.

وی به بازدید میدانی از بقاع و امکان متبرکه بابل بعد از ساعت اداری اشاره و تصریح کرد: این بازدیدها تاثیر بسیار زیادی در شناسایی و ثبت موقوفات جدید در بابل دارد.

صفری از اعزام 220 طلبه به مشهد مقدس با همکاری دفتر امام جمعه بابل خبر داد و گفت: این سفر به منظور اجرای نیات واقفان برای ترویج فعالیت‌های دینی و فرهنگی در بین طلاب حوزه‌های علمیه انجام می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه بابل از تهیه و تدوین طرح جامع امامزاده قاسم (ع) بابل خبر داد و ابراز داشت: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی حجت‌الاسلام روحانی امام جمعه بابل ساماندهی بارگاه ملکوتی امامزاده قاسم (ع) این شهر بوده است در حال حاضر طرح جامع برای ساخت گنبد و گلدسته و ساماندهی حرم مطهر تهیه و 200 میلیون تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافته است.

انتهای پیام/86009/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول