اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی کوهبنان خبر داد

پرداخت دیرهنگام حقوق به کارگران معادن کوهبنان

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کوهبنان گفت: حقوق‌های معوق به ویژه در معادن بخش خصوصی از جمله مشکلات کارگری است که با پرداخت‌های دیرهنگام شرکت زغال سنگ پرداخت حقوق کارگران با تعویق صورت می‌گیرد.

پرداخت دیرهنگام حقوق به کارگران معادن کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، محمد بساره صبح امروز در کمیسیون کارگری شهرستان کوهبنان اظهار داشت: در مورد مزایای کارگران معادن زغال سنگ در شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی اداره کار شامل نماینده کارگران، نماینده صنایع و معادن و سایر شرکای اجتماعی تصمیماتی اتخاذ می‌شود.

وی درباره سبد غذایی کارگران گفت: بن کارگری ماهانه به قیمت 50 هزار تومان به کارگران داده می‌شود و حق مسکن 10 هزار تومانی و حق اولاد تا دو فرزند تا سه برابر حقوق پایه روز به کارگران پرداخت می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کوهبنان بیان داشت: با توجه به اینکه بیشترین معادن زغال سنگ استان کرمان در شهرستان کوهبنان قرار دارد، اما بازرس ویژه معدن در اداره کار کوهبنان مستقر نیست و با اداره کار و معادن شهرستان‌های زرند و راور بازرس مشترک هستند، اما با توجه به عدم حضور بازرس ویژه چند سال کاهش قابل توجه تلفات و حوادث ناشی از کار در حیطه معادن را شاهد بودیم.

بساره بیان داشت: نیروی کار در بخش دولتی بیش از 3 هزار نفر و در بخش خصوصی حدود 2 هزار نفر مشغول فعالیت هستند و در زمینه تشکلات کارگری نخستین شورای اسلامی کار در معدن هشونی راه‌اندازی شده و در حال حاضر تشکلات شورای کارگری در معادن اصلی در حال پیگیری هستند.

وی تصریح کرد: حقوق‌های معوق به ویژه در معادن  بخش خصوصی از جمله مشکلات کارگری است که با پرداخت‌های دیرهنگام شرکت زغال سنگ حقوق کارگران با تعویق صورت می‌گیرد.

بساره بیان داشت: با توجه به اینکه معادن دولتی نظیر معدن اصلی، هشونی و همکار مجوز استخدام نیروی کارگری بخش داخلی را ندارند، معدن اصلی برای جلوگیری از بیکار شدن کارگران در سال‌های آخر باید اقدام به آماده‌سازی قسمتی از معدن خود کند و در نهایت بخشی از آن را به پیمانکار واگذار کرده و با توجه به مصوبات شورای اشتغال استان کرمان و شهرستان کوهبنان همچنین شورای تامین جذب نیروی کارگری باید بر اساس شرایط بومی باشد.

انتهای پیام/80012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول