اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تاکید کرد

توجه به کیفیت‌بخشی ‌‌آموزشی‌ در مدارس سیستان و بلوچستان ‌

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: ‌کیفیت بخشی به خدمات آموزشی، توزیع عادلانه منابع، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ضمن خدمت، فعالیت‌های پژوهشی و کاربردی از برنامه‌های آتی این اداره کل خواهد بود.

توجه به کیفیت‌بخشی ‌‌آموزشی‌ در مدارس سیستان و بلوچستان ‌

به گزارش خبرگزاری فارس  از زاهدان، علیرضا نخعی ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش در استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شورای آموزش و پروش استان باید به صورت ماهانه برگزار می‌شد که متاسفانه مدیریت و برنامه‌ریزی در بخش آموزش و پرورش در استان به میزان هشت ماه عقب افتاده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: استان سیستان و بلوچستان از نظر شاخص‌های کمی و دسترسی افراد به سواد‌آموزی در میان استان‌های کشور در جایگاه آخر است.

این مسئول ادامه داد: در بخش شاخص‌های کیفی نیز شاهد شرایط نگران کننده و خاصی در استان هستیم، کمبود نیروی انسانی کارآمد و عدم توزیع عادلانه منابع انسانی تنها گوشه‌ای از مشکلات این اداره کل است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مرکز استان دارای نیروی مازاد هستیم اذعان داشت: در مقطع ابتدایی تنها 24 درصد از نیروی انسانی دارای مدرک لیسانس و بالاتر هستند که با توجه به شرایط و ملاحظات دوره ابتدایی و تاثیر پذیری کودکان در این دوره این میزان نیرو به هیچ وجه قابل قبول نیست.

نخعی با اشاره به چند پایه برگزار شدن 30 درصد از کلاس‌ها در مقاطع مختلف افزود: تنها 9 درصد از دانش‌آموزان به دلیل مشکل نیروی انسانی مجرب و کمبود دبیر به رشته‌های ریاضی و فیزیک جذب شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بدهی مدارس شبانه‌روزی، مطالبات معوقه معلمان حق‌التدریس و بازنشستگان از ابتدای سال 92 و قبل از آن از دیگر چالش‌هایی است که این اداره کل با آن مواجه است.

وی در پایان گفت: کیفیت بخشی به خدمات آموزشی، توزیع عادلانه منابع، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ضمن خدمت، فعالیت‌های پژوهشی و کاربردی از برنامه‌های آتی این اداره کل خواهد بود.

انتهای پیام/75004/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول