اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

بی سوادی افراد زیر 50 سال قابل قبول نیست

استاندار سیستان و بلوچستان با انتقاد از رویکرد غلط استخدام در بخش آموزش و پرورش و وجود بیش از 700 نفر نیروی مازاد متراکم در استان که در مرکز استان شاغلند، گفت: مجوز استخدام مربوط به هر منطقه تنها باید برای مردم همان منطقه باشد‌.

بی سوادی افراد زیر 50 سال قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی اوسط‌هاشمی عصر امروز در شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شرط وصول مالیات در استان نباید عامل به تخصیص باشد، اختصا‌ص کامل بودجه به دلیل شرایط استان و فاصله عمیق با سایر استا‎ن‎ها حق مردم سیستان و بلوچستان است.

استاندار سیستان وبلوچستان افزود: مالیات دریافتی در استان باید علاوه بر بودجه مصوب، در بخش‎های آموزش و پروش، فرهنگ و هنر، پژوهش و بهداشت هزینه شود.

این مسئول با انتقاد از تشکیل نشدن 8 ماهه این شورا اذعان داشت: مدیران باید با نگاه مسئولانه به جایگاه خود بنگرند و تا لحظه آخر مدیریت خود، مسئولانه خدمت کنند.

وی تصریح کرد: شوراها نباید قائم به فرد عمل کنند، انتظار می‎رود نگاه خود را منطبق بر اوج محرومیت در این استان و به وسعت نیازها، سوق دهند.

هاشمی گفت: برای این استان به هیچ وجه بی‌سوادی افراد زیر 50 سال قابل قبول نیست، باید نگاهی برجسته به این حق انسانی داشت.

استاندار سیستان وبلوچستان ضمن تاکید بر عدم توقف در فرمت‎های کنونی بودجه  تصریح کرد: مسئولان باید کاستی‎ها را به صورت برجسته انعکاس دهند، درست است که از نگاه برنامه ریزی معمولی این مشکلات غیر قابل حل می باشد اما مسئولان برنامه ریز استان باید نگاه متفاوت و مستثنی داشته باشند، مشکلات استان یک استثنا است به همین دلیل برنامه ریزان استان از نگاه رسوب یافته و معمول خارج شوند و تغییر را جستجو کنند.

وی بیان داشت: ما زبان گویای مردم هستیم، زبان آن روستایی که در دورترین نقطه بلوچستان در محرومیت به سر می‌برد چه کسی جز مسئولان است‌؟ انتظار می‌رود شورای آموزش و پرورش در استان عمیقا به بسترها و زیرساخت‌های توسعه و تحول استان بیندیشد.

هاشمی گفت: آموزش و پروش وظیفه خطیر تربیت مدیران فردا را بر عهده دارد، باید نسبت به تغییر نگاه دانش‌آموزان و سوق دادن به نگاهی مسئولانه آنها را به تدبر و اندیشیدن واداشت.

وی با بیان این مسئله که منطقه سیستان و بلوچستان حکم یک کشور را دارد خاطرنشان کرد: تمرکز منابع در استان موجب تضییع حق سایر مردم می‌شود، در استان باید چهار منطقه را محور قرار داد، باید شهرستان‌های چابهار، ایرانشهر و زابل به پایگاه‌هایی تبدیل شوند که تمام نیازهای مردم استان با حداقل هزینه و صرف زمان در دسترس باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن انتقاد از رویکرد غلط استخدام در بخش آموزش و پرورش و وجود بیش از 700 نفر نیروی مازاد متراکم در استان که در مرکز استان شاغلند، گفت: مجوز استخدام مربوط به هر منطقه تنها باید برای مردم همان منطقه باشد، نیروهای مازاد مرکز استان باید به محل خدمت خود بازگردند، قرار نیست کسی با هزینه دولت تربیت شود، حق افراد بومی آن منطقه را ضایع کند و در آخر با سفارش افراد بانفوذ و مسئول به مرکز استان بازگردد.

وی افزود: توصیه بنده به افرادی که از طرف من منتصب می‌شوند این است که گوش خود را به جای توصیه افراد بانفوذ به روی دردهای مردم باز کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: معاونت برنامه ریزی استانداری موظف است با مشارکت اداره آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد سلامی، توسعه و تجهیز مدارس گزارش دقیقی از وضعیت فرهنگی و آموزشی استان برای ارائه به رئیس جمهور آماده کند.

انتهای پیام/75004/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول