اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد

اجرایی شدن 80 درصد مصوبات شورای آموزش و پرورش هرمزگان

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: 80 درصد مصوبات شورای آموزش و پرورش هرمزگان اجرایی شده است.

اجرایی شدن 80 درصد مصوبات شورای آموزش و پرورش هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد آخوندی ظهر امروز در آستانه فرا رسیدن هفته شوراها طی نشستی با اشاره به قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: این قانون را می‌توان به عنوان یکی از مترقی‌ترین قوانین مصوب پس از انقلاب اسلامی دانست.

وی اذعان کرد: این قانون در راستای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در 26 دی ماه 1372 هجری شمسی توسط مجلس شورای اسلامی با اهداف تفویض اختیار، تمرکز زدایی و مشارکت محلی برای ارتقای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی تصویب شد که از 24 لغایت 30 دی ماه جاری به نام هفته شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده است.

آخوندی یادآور شد: در استان هرمزگان و مناطق تابعه تعداد 21 شورای آموزش و پرورش به ریاست فرمانداران، بخشداران و عضویت افراد متخصص برای تحقق اهداف مذکور جلسات را به طور منظم برگزار می‌کنند تا بدین وسیله مشکلات آموزشی و پرورشی را در مناطق خود با همت افراد آگاه و با بهره‌گیری از امکانات محلی و کمک سایر نهادها به نحو مطلوب برطرف کنند.

وی تصریح کرد: تعداد اعضای اصلی شورای آموزش و پرورش استان 13 نفر و شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در مجموع 277 نفر است.

این مقام مسئول با اشاره به تشکیل جلسات شوراها در سال جاری تاکید کرد: شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان امسال بر اساس جدول زمانبندی تشکیل جلسات که در ابتدای سال به تصویب رسید سعی کرد جلسات مذکور را به صورت منظم با ریاست استاندار و حضور اکثریت اعضاء برگزار کند که بیش از 80 درصد آن به صورت اجرایی در آمده است.

وی اضافه کرد: عملکرد شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق نیز از ابتدای امسال تا‌کنون تعداد 90 جلسه و 425 مصوبه است که بیش از 88 درصد مصوبات اجرایی شده که این بیانگر بهبود یافتن مصوبات است.

آخوندی تاکید کرد: تصویب رفع مشکل آب و فاضلاب مدارس روستایی با تأمین اعتبار معاونت امور عمرانی استانداری، اولویت بخشیدن به ساخت و سازهای مدارس در بشاگرد با هدف تجمیع در مناطق سردشت، گوهران، درنگ مدو و صحرا صورت گرفته است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت سایر نهادها طی تفاهم‌نامه‌ای، برای کمک به توسعه هر چه بیشتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در استان و تصویب و برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی شورای راهبردی سوادآموزی در استان و شهرستان‌ها و مناطق، برنامه‌ریزی برای ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌ها بر‌اساس شاخص میزان جذب و شناسایی افراد بی‌سواد به منظور رفع کامل بی‌سوادی در استان از جمله مصوبات تصویب شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اذعان کرد: تصویب شناسایی و هدایت دانش آموزان لازم‌التعلیم و بیسوادان به مراکز آموزشی و دوره‌های سوادآموزی توسط دهیاران و شوراها با همکاری نهادهای ذی‌ربط و قید مورد فوق به عنوان شرح وظایف از دیگر مصوبات است.

 این مسئول بیان داشت: پیگیری برای اجرای دقیق نظام جدید 3-3-6 ، اجرای 100 درصدی فرم پوشش هماهنگ دانش‌آموزان، سرویس ایاب و ذهاب، ثبت‌نام دانش‌آموزان و توجه به نرخ شهریه در مدارس غیردولتی و مطابقت آن با شیوه‌نامه‌های موجود، پیگیری برای برطرف کردن مشکل انشعاب آب مدارس از دیگر مصوبات شورای آموزش و پرورش استان بوده است.

وی همچنین تصویب و پیگیری برای تهیه لیست کمبودهای فضاهای آموزشی و پرورشی توسط اداره کل نوسازی و ارائه به دستگاه‌های حاکمیتی متمکن برای جذب همکاری آنها، تصویب و پیگیری تأمین اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیری و مشارکتی آموزش و پرورش توسط معاونت برنامه ریزی استانداری تصویب و برنامه ریزی برای همکاری کلیه دستگاه‌ها در اجرایی کردن طرح هوشمندسازی مدارس را از دیگر مصوبات شورای آموزش و پرورش استان برشمرد.

آخوندی نقش دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه بسیار مهم و کلیدی تلقی عنوان کرد و گفت: سال گذشته در بخش هدایا و کمک‌های دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و افراد خیر در سراسر استان مبلغ 561 میلیارد و 720 میلیون و 515 هزار و 542 ریال برای احداث، تعمیر و تجهیز و ... مدارس استان به آموزش و پرورش کمک شده است.

وی با اشاره به نقش شورای آموزش و پرورش در پیشبرد سند چشم انداز آموزش و پرورش،بیان کرد: با توجه به اینکه توانمندی یک شورای همه جانبه نگر در گرو میزان ابتکار‌، کیفیت و قابلیت اجرایی مصوبات آن است لذا جهت تنظیم و انتخاب دستور کارهای جلسات شورای آموزش و پرورش کارگروه‌هایی تخصصی شامل کارگروه تخصصی پرورشی ـ فرهنگی و تربیت بدنی، کارگروه آموزشی، کارگروه پشتیبانی و نوسازی و کارگروه تحقیقات و پژوهش با هدف کارشناسی نمودن دستور کارهای ارجاعی به شورا تشکیل می‌شوند، لذا دستور کارها در هر قسمت بر اساس سند چشم انداز انتخاب و کارشناسی می‌شود.

این مسئول ادامه داد: این کارگروه‌ها در سال گذشته با هدفی که ذکر شد با تعداد 27 جلسه و 102 مصوبه در استان و تعداد 622 جلسه و 1423 مصوبه در شهرستان‌ها و مناطق فعالیت داشته‌اند.

آخوندی یکی از عمده‌ترین اهداف و ضرورت‌های ایجاد و توسعه مشارکت، تأمین منابع بالقوه مالی دانست و عنوان کرد: شوراهای آموزش و پرورش که مصداق بارز مشارکت در امور آموزش و پرورش است.

وی افزود: این شوراها در راستای جذب منابع مالی بر اساس ویژگی‌ها و امکانات هر منطقه اهتمام بیش از پیش و فزاینده‌ای دارند که استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه محلی و منطقه‌ای، جذب کمک‌های سایر نهادها و ارگان‌ها و افزایش مشارکت‌های مردمی در مدارس، از جمله این اقدامات در چارچوب قانون است.

انتهای پیام/88007/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول