به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ولی سمرقندی ظهر امروز در همایش پژوهشی که در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه وجودی دانشگاه تولید علم، فکر و اندیشه است.
سمرقندی ادامه داد: ریاست جمهور در دیداری که چندی پیش با مدیران کل آموزش و پرورش داشت خواستار توجه بیشتر به حوزه پرورشی را داشتند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: مسئله پرورش مکمل آموزش بوده و اگر پرورش درست نباشد مسئله آموزش به درستی انجام نخواهد شد.
وی ادامه داد: در بحث توانمندسازی نیروی انسانی آموزش و پرورش، نظارت معلم بر معلم بسیار اثرگذار بوده و دانشآموزانی که به وسیله این شیوه تربیت شوند پژوهشمحور خواهند شد.
سمرقندی اظهار داشت: بهترین روش برای تغییر فرهنگ جامعه پژوهشمحور بودن آن جامعه است و امروزه کشورهای در حال توسعه با بهرهگیری از پژوهش در زمینه اقتصادی، فرهنگی و آموزشی به پیشرفتهای چشمگیری دست یافتهاند.
در ادامه این مراسم حجتالاسلام علیرضا صادقزاده سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان تهران اظهار داشت: آذربایجان غربی از تنوع فرهنگی بالایی برخوردار بوده و دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی یک الگوی نمونه برای دانشگاه فرهنگیان سایر استانها محسوب میشود.
صادقزاده ادامه داد: آموزش و پرورش ایران از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و پژوهشگران؛ معتقد به تغییر و تحول بنیادی در آموزش و پرورش کشور هستند.
سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان تهران اظهار داشت: ما باید بعد نگاه معلم را تغییر داده و معلم نباید صرفا به تعلیم بپردازد و باید نقش بیشتری در پرورش دانشآموزان داشته باشد.
وی ادامه داد: در فرآیند تعلیم و تربیت باید نگاه یکپارچه داشته باشیم و نباید این دو بخش را جدا از هم قرار دهیم و همه ما باید به عنوان مربی برای تحول همه جانبه و یکپارچه دست به دست هم داده و موفقیتهای چشمگیری در زمینه تربیت فرزندان این جامعه به دست آوریم.
صادقزاده گفت: در نظام تربیتی برای اینکه بتوانیم دانشجویان را به سوی حیات طیبه سوق دهیم باید دانشگاه را به محل تجلی اخلاق و فرهنگ تبدیل کنیم تا بتوانیم معلمین با اخلاق و با ایمان به جامعه تحویل دهیم.
انتهای پیام/61007/ط30/ث3001