اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه تاکستان مطرح کرد

کمبود وقف‌های درمانی و زائرسرا در تاکستان

مدیر حوزه علمیه شهرستان تاکستان از کمبود وقف‌های درمانی و زائرسرا در این شهرستان انتقاد کرد.

کمبود وقف‌های درمانی و زائرسرا در تاکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، حجت‌الاسلام حمید علی‌بخشی ظهر امروز در همایش «همه واقف باشیم» که به همت اداره اوقاف و امور خیریه تاکستان برگزار شد، اظهار کرد: وقف به معنای منفعت یک موضوع با حفظ اصل آن بوده و این سنت حسنه در اسلام مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان تاکستان ادامه داد: واژه وقف در قرآن کریم نیامده اما استفاده از واژه‌هایی مانند نیکی، احسن و تعاون بیانگر سفارش این کتاب آسمانی به کار نیک و همان وقف است.

این مسئول اضافه کرد: جامعه امروز میراث‌دار منابعی است که در گذشته وقف شده و از آنها تا به امروز استفاده شده است.

علی‌بخشی با تأکید بر اینکه امیرالمؤمنین (ع) بزرگ‌ترین واقف جهان اسلام است، تصریح کرد: تبیین وقف عام و خاص برای مردم بسیار مهم است چراکه واقفان همواره زنده و ماندگار هستند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان تاکستان تصریح کرد: بنابر فرموده یکی از بزرگان بقای اسلام و مسلمانی به دست کسانی است که کار نیک کرده و به نیازمندان کمک می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: همچنین بنابر آیه 24 سوره معارج افراد متدین کسانی هستند که در اموال خود حقی برای محرومان قائل می‌شوند و در سوره ماعون نیز با تحقیق درمی‌‌یابیم که تأمین معاش و اثاثیه منزل بسیار اهمیت‌دار بوده؛ به همین سبب حق مؤمن از کعبه نیز بالاتر توصیف شده است و عباداتی بالاتر از ادای حق مؤمن نیست.

علی‌بخشی با بیان اینکه موقوفه برای اسکان زائران و مسافران و نیز وقف بخش‌های درمانی در تاکستان مورد نیاز است، گفت: این انتظار می‌رود تا تمام افراد با وقف همگانی هر چند اندک به این فریضه مهم جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام/77005/ز30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول