اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین:

گسترش وقف سیاست اوقاف در قزوین است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین گفت: گسترش و ایجاد وقف‌های جدید و نوین از سیاست‌های اصلی اوقاف و امور خیریه است.

گسترش وقف سیاست اوقاف در قزوین است

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار داشت: استان قزوین از برکت نورانی 264 امامزاده در سطح مناطق مختلف بهره‌مند است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با تأکید بر اینکه بقاع متبرکه ظرفیت مناسبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هستند، ابراز داشت: همچنین 8 هزار و 500 بقعه متبرکه در سطح استان‌ها شناسایی شده است.

وی بیان کرد: توسعه موقوفات قدیم، ایمن‌سازی و صیانت از موقوفات برای مبارزه با موقوفه‌خواری جزو راهبردهای نهاد اوقاف و امور خیریه است که برای آن تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های خاص صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به سیاست اوقاف برای توسعه موقوفات در قزوین ابراز داشت: این سیاست با مدیریت بنیاد توسعه و عمران موقوفات انجام شده است.

نوروزی با تأکید بر اینکه شهرستان بویین زهرا از ظرفیت‌های خاص وقف بهره‌مند است، ابراز داشت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی بر اساس تاکید مقام معظم رهبری امری ضروری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر رویکردهای فرهنگی و برگزاری برنامه‌های مناسبتی اوقاف و امور خیریه قزوین در بقاع متبرکه از توجه به ظرفیت‌های خاص فرهنگی این اماکن متبرک و معنوی حکایت دارد.

نورزی پیرامون ضرورت بسترسازی مناسب احیای سنت وقف ابراز داشت: گسترش و ایجاد وقف‌های جدید و نوین از سیاست‌های اصلی اوقاف و امور خیریه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: تعداد 100 موقوفه جدید در طول سال 92 در سطح استان قزوین به مرحله ثبت رسیده است.

انتهای پیام/77005/غ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول