اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیشابور:

فرهنگ‌سازی وقف در بین مردم از مهم‌ترین نیازهای کنونی جامعه است

امام جمعه نیشابور گفت: فرهنگ‌سازی وقف در بین مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این مسئله یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه است که باید به آن پرداخته شود.

فرهنگ‌سازی وقف در بین مردم از مهم‌ترین نیازهای کنونی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام اسماعیل مقری مؤذن ظهر امروز در نشست تخصصی وقف که در حوزه علمیه گلشن نیشابور برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نیازهای امروز ما سوق دادن خیران به سوی اولویت‌های جامعه برای وقف اموال و تأمین آن نیازهاست.

وی افزود: با توجه به اینکه اعتماد مردم در دوران حکومت پهلوی به‌ دلیل چپاول موقوفات از بین رفت، بعد از انقلاب این اعتماد افزایش یافت و جلب اعتماد مردم یکی از کارهایی است که باید انجام شود و این مهم جز با اجرای دقیق نیات واقفان خیراندیش و حراست و حفاظت از موقوفات میسر نخواهد شد.

در ادامه نشست که با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه و روحانیان طرح هجرت برگزار شد به صورت کارگروه اجارات شهری و روستایی سئوالات و نظرات مورد بررسی قرار گرفت که حجت‌الاسلام محمد ذاکری سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیشابور و کارشناس مسئول اجارات توضیحات و راهنمایی‌های لازم را ارائه کرد.

همچنین ذاکری در ادامه به بیان احکام و مسائل شرعی وقف، آثار و برکات سنت حسنه وقف و کارکرد سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه پرداخت.

انتهای پیام/2202/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول