اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر جیرفت:

هزینه‌های شهرداری‌ جیرفت به سختی تأمین می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر جیرفت گفت: مردم عوارض سالانه را به شهرداری نمی‌پردازند و اقتصاد شهرداری هم ورشکسته است که در این وضعیت هزینه‌های جاری، خدماتی و عمرانی هم به سختی تأمین می‌شود.

هزینه‌های شهرداری‌ جیرفت به سختی تأمین می‌شود

کوچک‌علی کمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت در ارتباط با مشکلات ترمیم آسفالت‌ها اظهار داشت: قیر یکی از مشتقات نفت است که تولید آن مانند سایر فرآورده‌های نفتی در انحصار دولت و شرکت ملی نفت است و قبلا قیمت آن به گونه‌ای بود که با نوعی یارانه پنهان با قیمت ارزان موجب تولید آسفالت ارزان قیمت می‌شد.

وی افزود: این ارزان بودن قیمت قیر شرایط را برای فعالیت‌های عمرانی شهرداری فراهم می‌کرد اما با بالا رفتن قیمت فرآورده‌های نفتی و به تبع آن افزایش قیمت قیر تا یک‌هزار درصد و قطع یارانه قیر، درآمد حاصله پایین آمد و هزینه هم بالاتر رفت و تعادل درآمدها و هزینه‌ها به هم خورد.

کمالی تصریح کرد: نکته دیگر اینکه خرید قیر بر خلاف سایر خریدها قسطی و با وعده انجام نمی‌شود و این شرایط پرداخت نقدی  تبدیل به یک معضل بزرگ برای شهرداری شده است که عمران و مرمت کوچه و خیابان‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: عامل دیگر در بروز مشکل عدم ترمیم آسفالت‌ها و همچنین آسفالت نشدن کوچه و خیابان‌های جدید شرایط فعلی جامعه است که همه با آن آشنا هستیم و شهرداری نیز با این مشکلات اقتصادی روبه‌رو است.

رئیس شورای اسلامی شهر جیرفت گفت: شهرداری درآمد پایدار ندارد، مردم عوارض سالانه نمی‌پردازند و اقتصاد شهرداری هم به دلیل اقتصاد بد خانواده‌ها ورشکسته است که در این وضعیت هزینه‌های جاری، خدماتی و عمرانی هم به سختی تأمین می‌شود.

کمالی با بیان اینکه بودجه شهرداری را مردم تأمین می‌کنند، ابراز داشت: مردم در راستای رفع این مشکلات عوارض مستمر خود را به تفکیک اموال و دارایی‌ها به‌موقع بپردازند.

انتهای پیام/80002/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول