اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی استان قم خبر داد

وصول 550 میلیارد ریال عوارض برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های قم

مدیرکل امور مالیاتی استان قم از وصول بالغ بر 550 میلیارد ریال عوارض برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان قم از سال گذشته تا 9 ماه سال‌ جاری خبر داد.

وصول 550 میلیارد ریال عوارض برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های قم

سعید حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه عدالت اقتصادی و اجتماعی در پرتو قانون‌گرایی و انضباط مالی تحقق پیدا می‌کند، اظهار کرد: تمام اسناد بالادستی چشم‌انداز 20 ساله قانون برنامه توسعه و تمام قوانین و مقررات از جمله قانون مالیات‌های مستقیم در راستای دستیابی به عدالت اقتصادی و اجتماعی و به منظور حذف هرگونه رانت و ویژه‌خواری به تصویب رسیده تا فرصت یکسانی برای فعالان اقتصادی اعم از دولتی و غیردولتی در راستای شکوفایی اقتصادی فراهم شود.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 27 بهمن سال 80، سازمان‌‌ها و موسسات وابسته به شهرداری‌ها مشمول مالیات هستند و بر اساس اصل 51 قانون اساسی هیچ‌گونه مالیاتی به جز قانون وضع نمی‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم یادآور شد:‌ سازمان‌ها و موسسات وابسته به شهرداری‌ها مانند سایر فعالان اقتصادی مکلف به انجام وظایف و تکالیف مقرر در قانون از جمله تسلیم اظهارنامه مالیاتی و ارائه دفاتر قانونی و اسناد و مدارک حسابداری در مهلت مقرر هستند و عدم انجام تکالیف مقرر در قانون توسط اشخاص مشکلات و مسائل مالیاتی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات اداره‌کل امور مالیاتی استان قم گفت: این اداره از سال گذشته تا 9 ماه سال‌ جاری بالغ بر 550 میلیارد ریال عوارض برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان وصول کرده که این خدمت بدون دریافت مساعدت هیچ نهادی از جمله شهرداری‌ها استمرار دارد.

حسنی ادامه داد: این امر در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از شهرداری‌ها در سایر استان‌ها با تامین ساختمان و تجهیزات اداری، ادارات مالیاتی را در وصول عوارض یاری می‌کند.

وی به نقش و جایگاه اداره ‌کل امور مالیاتی در تامین درآمدهای عمومی استان اشاره کرد و افزود: اداره ‌کل امور مالیاتی با وجود مشکلات فراوان و کمبود امکانات و نیروی انسانی بیش از 80 درصد درآمدهای استان را تامین کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم یادآور شد:‌ این اداره از سال 87 تاکنون در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده صدها میلیارد ریال عوارض برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بدون تحمیل ریالی هزینه به آن‌ها جمع‌آوری و به حساب‌های مربوط واریز کرده است.

انتهای پیام/78003/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول