اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ابرکوه:

شهرداری ابرکوه قربانی توسعه شهرستان شده است

شهردار ابرکوه گفت: شهرداری ابرکوه قربانی توسعه نامتعادل شهرستان شده است.

شهرداری ابرکوه قربانی توسعه شهرستان شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حسین حاتمی صبح امروز در جلسه «حقوق شهروندی، نشاط اجتماعی» از سلسله جلسات شهر و توسعه با انتقاد از نگاه اشتباه مسئولان شهر به شهرداری گفت: نگاه اشتباه به این مجموعه باعث شده است که شهرداری قربانی تصمیمات مدیران کلان شود که همین مسئله را باید یکی از مشکلات اساسی در عدم توسعه‌یافتگی ابرکوه ذکر کرد.

وی عنوان کرد: مسئولان باید با مفهوم توسعه پایدار آشنایی پیدا کنند و بدانند که توسعه پایدار به معنای آن نیست که جایی آباد و جایی دیگر خراب شود.

شهردار ابرکوه ادامه داد: در سال‌های گذشته از هر گوشه شهرداری که توانسته‌اند گرفته‌اند و این دستگاه در آستانه ورشکستگی است.

حاتمی خاطرنشان کرد: در حالی که باید راه و شهرسازی شهر را بسازد و تحویل شهرداری دهد، سازندگی شهر بر عهده شهرداری قرار گرفته است.

این مسئول عنوان کرد: زمان توسعه صنعتی نیز، شهرداری ابرکوه قربانی شد و شهرداری سهامدار شرکت نورد نصر شد و 100 میلیون تومان ضرر کرد.

حاتمی تاکید کرد: توسعه نباید بر جسد شهرداری شکل بگیرد.

شهردار ابرکوه گفت: به دنبال نمایش در شهر نیستیم بلکه با جدیت به دنبال استیفای حقوق مردم در شهرداری هستیم و برای اصلاح زیربناهای غلط که شهرداری را قربانی کرده است با جدیت ایستاده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر بخش غیردولتی، برخی دستگاه‌های دولتی مانند شرکت گاز نیز از پرداخت حقوق شهرداری طفره می‌روند، اظهار کرد: به هیچ بهانه و شانتاژی از حقوق شهر نخواهیم گذشت.

شهردار ابرکوه تاکید کرد: شهرداری ابرکوه نیاز به بازتعریف دارد زیرا در حالی که یک نهاد عمومی است جایگاه آن در سال‌های گذشته در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و در جای خود نیست.

حاتمی افزود: یکی از دلایل ضعف شهرداری این شهر به عنوان فقیرترین شهرداری استان یزد، آن است که اگر چه چارت اداری این مجموعه کامل است اما در بحث ساختار نیروی انسانی، دارای مشکلات جدی هستیم و کمترین نیروی کارشناس را در شهرداری داریم.

وی ادامه داد: همچنین در هشت سال گذشته هیچ خودرویی برای خدمت‌رسانی به مردم به شهرداری اضافه نشده است و این در حالی است که در یک مورد، یک‌هزار و 200 مسکن مهر به این شهر اضافه شده است و تجهیزات موتوری موجود نیز نیازمند تعمیرات اساسی و صرف هزینه‌های سنگین است.

حاتمی یادآور شد: در بخش درآمد نیز درآمد شهر ابرکوه یک بیستم شهری مانند اردکان است و طبیعی است که توسعه این شهر که از جمله نخستین شهرداری‌های مصوب کشور به حساب می‌آید، یک بیستم توسعه دیگر شهرها باشد.

وی اظهار کرد: با این حساب طبیعی است که شاهد رشد شهرهای همجوار باشیم و ابرکوه در حال درجا زدن از قافله توسعه و پیشرفت باشد.

شهردار ابرکوه افزود: برای رفع مشکلات در این زمینه باید بنیه اقتصادی شهر تقویت شود.

حاتمی ادامه داد: عدم وجود ساختار اجتماعی و پراکنده عمل کردن شهروندان نیز یکی دیگر از عوامل عدم پیشرفت شهر است و باید تشکل‌های مردمی و سمن‌ها یاری‌رسان در این مسئله باشند.

شهردار ابرکوه عنوان کرد: باید شور و نشاط اجتماعی ایجاد شود و همه به صورت منظم و ساختاری برای ساختن شهری آباد تلاش کنند.

حاتمی ادامه داد: انتظار داریم که هیئت مذهبی و نخبگان شهر برای اصلاح روندی که فکر می‌کنند که هرکس می‌تواند و قدرت دارد باید بخشی از امکانات شهرداری را از آن خود کند، تلاش کنند.

وی ادامه داد: روندی را طی سال‌ها در شهر دنبال کرده‌ایم و آن عدم استفاده از ظرفیت‌های شهر اعم از نیرو و امکانات بوده اما پاسخی نگرفته‌ایم و دیگر نباید آن را دنبال کرد و شهرداری ابرکوه به سهم خود از سرمایه‌گذاران بومی و نیروهای متخصص شهر استفاده خواهد کرد.

حاتمی خاطرنشان کرد: شهر را محور توسعه می‌دانیم و تربیت نیروی انسانی برای ساختن شهرستان یک نیاز است و ما تلاش می‌کنیم با ارجاع کار به نیروهای بومی در این راستا پیشقدم باشیم.

وی گفت: این طور نیست که نیروهای بومی متخصص حاضر به حضور در ابرکوه و انجام کار نباشند بلکه مسئله اصلی، بی‌توجهی مسئولان به این افراد است و شاهد آن، تماس‌های شهرداری در چند ماه گذشته با برخی از این افراد است که با استقبال آنان برای سرمایه‌گذاری در شهر همراه بوده است.

انتهای پیام/2464/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول