اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز:

شهرداری تبریز سال 93 در مقابل شورا و مردم پاسخگو می‌شود

شهردار تبریز سال 93 را سال برنامه برای شهرداری تبریز و شهر تبریز خواند و گفت: برنامه‌های مدون سال 93 شهرداری تبریز را در مقابل شورای شهر و شهروندان به مجموعه‌ای پاسخگو تبدیل خواهد کرد.

شهرداری تبریز سال 93 در مقابل شورا و مردم پاسخگو می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صادق نجفی ظهر امروز در نخستین نشست راهبردی مدیریت پسماند که در محل همایش‌های عمارت جدید شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار کرد: ما به دنبال آن هستیم که این طرح در حوزه کلانشهرهای کشور پیاده شود و به نظر می‌رسد در چند سال آینده این اتفاق به صورت یک آرزو خواهد ماند.

وی ادامه داد: تبریز برای نخستین بار در مدیریت جدید خود شاهد نوعی مدیریت واحد هماهنگ شهری است که در تعامل با دستگاه‌های مختلف دولتی و ارگان‌های دیگر است و این تعامل بیشتر از هر جا در ارتباط تنگاتنگ شورای شهر و شهرداری تبریز نمایان است.

نجفی اظهار داشت: وقتی در یک مسیر مدیریتی و تعامل قرار می‌گیریم، توان حرکت و انجام امور کارها تسریع می‌شود و این مدیریت هماهنگ شهری بین شهرداری و استانداری و شورای شهر آبادانی شهر تبریز را رقم خواهد زد.

شهرداری تبریز سال 93 در مقابل شورا و مردم پاسخگو می‌شود

وی سال 93 را سال برنامه برای شهرداری تبریز و شهر تبریز خواند و افزود: برنامه‌های مدون سال 93 شهرداری تبریز را در مقابل شورای شهر و شهروندان به مجموعه‌ای پاسخگو تبدیل خواهد کرد که در این میان یکی از مهمترین برنامه‌های سال آینده در حوزه پسماند و طرح جامع پسماند شهری تبریز است و پاکیزگی و تنظیف شهر از اولویت‌های کاری مجموعه شهرداری تبریز است.

شهردار تبریز آموزش‌های شهروندی را در برنامه‌های سال آتی از دیگر اولویت‌ها برشمرد و افزود: تاکید بر آموزه‌های دینی و فرهنگ قناعت و صرفه‌جویی به عنوان بهترین سرمایه برای موضوعاتی همانند بهبود رفتار شهروندان در ایجاد مصرف بهینه پسماندها و زباله‌های شهر تبریز برای کاهش مقدار آن و ایجاد الگوهای مناسب در زندگی شهروندان تاثیرگذار است.

تعیین شهرداران مدرسه در تبریز

وی با اشاره به توافقی که با اداره آموزش و پرورش انجام گرفته است خبر از تعیین شهرداران مدرسه داد و افزود: شهرداری از طرح‌های مختلف آموزش‌های شهروندی استقبال می‌کند و اگر شورای شهر تبریز نیز تصمیم به تشکیل و احیای شورایاران و همیاران محله بگیرند شهرداری تبریز آماده همکاری و کمک در این مسیر خواهد بود.

وی به بخشی از برنامه‌های شهرداری تبریز در امر آموزش شهروندان نیز اشاره کرد و افزود: بسته‌های آموزش شهروندی و توزیع آن در محل‌های مختلف و مناسب مانند اتوبوس‌ها، نصب تلویزیون‌های بزرگ در جای جای شهر، تشکیل جلسات شهرداران با شهروندان توسط ویدئو کنفرانس در محلات و اقدامات دیگر در فرهنگ‌سازی و آموزه‌های شهروندی در برنامه مدون سال 93 در نظر گرفته شده است.

مشارکت شهروندان تبریز در اجرای قانون پسماند

معاون خدمات شهری و اجرائی شهرداری تبریز نیز در این نشست با مهم برشمردن موضوع پسماندهای تولیدی ناشی از زندگی شهری شهروندان و خطراتی که عدم توجه مردم به موضوع زباله می‌تواند در پی داشته و تبعات زیست محیطی به دنبال داشته باشد، گفت: ایجاد آرامش، احساس امنیت و سلامت شهروندان یکی از خواسته‌های اساسی شهرداری است و در این زمینه به منظور نیل به اهداف شهرداری در جلب مشارکت شهروندان نقش حیاتی دارد و همکاری و همگامی نهادها و ادارات و سازمان‌های گوناگون نیز به نوبه خود می‌تواند شهرداری را در این زمینه یاری رساند.

قانون مدیریت پسماندها سال‌هاست به تصویب مجلس رسیده است

محمدرضا قربانیان تبریزی با اشاره به اینکه قانون مدیریت پسماندها سال‌هاست به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و در آن به صراحت وظیفه تولیدکنندگان زباله در قبال تولید آن مشخص و سایر نهادها نیز مکلف به همکاری با شهرداری شده‌اند، اما متاسفانه به دلیل عدم شناخت شهروندان از اهمیت موضوع و عدم اطلاع رسانی کافی بیشتر مردم از اهمیت موضوع و حجم کار غافل بوده و اهمیت چندانی به آن قائل نیستند.

وی گفت: اگر شهروندان بدانند که شهرداری در بعضی جاها بیشتر از وظایف خود تلاش می‌کند و اگر بدانند که بی‌توجهی هر شهروند به موضوع زباله می‌تواند سهم بزرگی در تبدیل این موضوع به یک معضل پیچیده مدیریت شهری ایفا کند و با به بار آوردن تبعات زیست محیطی و خطراتی که برای سلامتی همان شهروند می‌تواند نقش داشته باشد هیچگاه زباله را بدون رعایت ساعت مقرر در معابر عمومی قرار نمی‌دهد.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری کلانشهر تبریز با اعلام این مطلب که در فاز نخست جلب مشارکت شهروندان، اقدام به نشر قانون مدیریت پسماندها به منظور ارسال به ادارات و نهادها جهت نصب در محل دید و مطالعه پرسنل ادارات و سازمان‌ها و مراجعان شده که در نهایت می‌تواند آشنائی شهروندان با این قانون و سعی در عمل به مقررات را در آنها نهادینه سازد.

قربانیان تبریزی ابراز امیدواری کرد با تلاش‌هایی که شهرداری تبریز در سالیان اخیر برای توسعه خدمت‌رسانی به شهروندان برداشته و اقدام به نوسازی ناوگان حمل و نقل زباله شهری کرده و همچنین با تهیه و تعبیه سطل‌های جداگانه زباله به منظور تفکیک صحیح این مواد کرده است همراه با توسعه اطلاع رسانی و آشنایی شهروندان با مجموعه قوانین موجود و اهمیت آن بتوان به اهداف عالی شهرداری در ایجاد شهری پاک‌تر و سبزتر دست یافت.

انتهای پیام/60002/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول