اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

2 هزار نفر از خادمین مساجد آذربایجان غربی بیمه شده‌اند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: 2 هزار نفر از خادمین مساجد آذربایجان غربی بیمه شده‌اند.

2 هزار نفر از خادمین مساجد آذربایجان غربی بیمه شده‌اند

حجت‌الاسلام علی مصائبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در تمام مساجد شهری و روستایی آذربایجان غربی توسط اوقاف اعلام شده خدامی که در مساجد خدمت می‌کنند یک نفر خدام از هر مسجد از طریق امام جماعت مسجد برای بیمه معرفی شود.

وی ادامه داد: مگر اینکه برخی از مساجد بزرگ که دو خادم دارند می‌توانند دو خادم را معرفی کنند و تا کنون در اکثر مساجد خدام معرفی و بیمه شده مگر در مساجدی که خادم در مساجد جابه‌جا و عوض شده است.

مصائبی با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی سه تا چهار سال بیمه خادمین مساجد را انجام می‌دهد، ادامه داد: در 17 شهر استان ادارات اوقاف مستقر شده و اداره اوقاف همیشه آمادگی لازم برای بیمه خادمین را دارد و افراد می‌توانند مراجعه و خادمین مساجد را معرفی کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اعلام کرد: تا کنون 2 هزار نفر از خادمین مساجد آذربایجان غربی بیمه شده و بهترین عملکرد برای اداره اوقاف همان بیمه‌ای است که برای خادمین مساجد انجام داد.

مصائبی یادآور شد: چند سالی بود که خادمین با حقوق بسیار کم در مساجد خدمت می‌کردند و بیمه نداشتند که دولت موافقت کرد تا از طریق سازمان اوقاف این کار انجام شود.

وی افزود: خادمین تمام مساجد و حسینیه‌هایی که در تمام شبانه‌روز نماز و مراسمات برگزار می‌کنند از طریق هیئت امنا و امام جماعت مساجد به این سازمان به منظور بیمه شدن معرفی می‌شوند.

مصائبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اولویت‌های اداره اوقاف در سال 93، ابراز داشت: اولویت اقتصادی و اولویت تحول نیروی انسانی از جمله اولویت‌های سال 93 اداره اوقاف استان بنا بر اعلام سازمان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی عنوان کرد: در بحث تحول اقتصادی کارهای کارشناسی بسیار خوبی انجام شده و بیش از چهار تا پنج ماه کارشناسان روی این موضوع کار می‌کنند و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود.

مصائبی اضافه کرد: در بحث تحول اقتصادی سعی بر این است تصمیمات کلی در سازمان گرفته و به استان ابلاغ شود و در استان نیز با کارشناسان و اقتصاددانان نشستی داشته و نحوه و چگونگی تحول اقتصادی را تدوین و با این شعار در سال 93 تحول اقتصادی را در اوقاف آغاز کنیم.

وی متذکر شد: اولویت دیگر تحول نیروی انسانی بوده که قرار است سال آینده با بازسازی نیروی انسانی، نیروهای کیفی تقویت شده و کارکنان کم کار با نیروهای کارآمد و متدین تعدیل شوند که بتوانند پاسخگوی مردم باشند.

انتهای پیام/61005/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول