اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته وقف

نخستین مجتمع سه منظوره اوقاف کاشان به بهره‌برداری رسید

نخستین مجتمع اداری، مسکونی، تجاری اوقاف شهرستان کاشان با حضور مسئولان شهرستان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همزمان با هفته گرامیداشت وقف به بهره‌برداری رسید.

نخستین مجتمع سه منظوره اوقاف کاشان به بهره‌برداری رسید

به گزارش‌ خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه، اظهار داشت: بهره‌وری حداکثری از موقوفات شعارمحوری سازمان اوقاف و امور خیریه در سال‌های اخیر است و یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار این نهاد قرار دارد.

وی افزود: به منظور توسعه موقوفات و بهره‌وری حداکثری از آن، بنیادی با عنوان بنیاد توسعه موقوفات در اداره کل استان تشکیل شد تا ضمن شناسایی موقوفات مستعد در امر فعالیت‌های اقتصادی، اقدامات لازم برای سرمایه‌گذاری اقتصادی بخش خصوصی با مشارکت اوقاف انجام شود تا درآمدهای حاصل از آن برای موقف علیهم نیز برسد.

به گفته وی، اقداماتی که در سال‌های دور برای موقوفات انجام شده است به گونه‌ای بوده است که پیش از اینکه موقوف علیهم از منافع موقوفه خود بهره مند شود دیگران از آن بهره‌مند شده‌اند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، با اشاره به فعالیت چشمگیر انجام شده در سال‌های اخیر، متذکر شد: امروز زمینه و بستر لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمین‌های موقوفه مستعد فعالیت‌های اقتصادی فراهم شده است.

اسماعیل‌پور تأکید کرد: سرمایه اقتصادی توسط بخش خصوصی با مشارکت اوقاف، علاوه بر بهره‌مندی اقتصادی از سرمایه‌گذاری از بهره معنوی نیز برخوردار است.

وی با بیان اینکه شهرستان کاشان یکی از شهرستان‌هایی است که بیشترین رقبه موقوفات را در استان اصفهان به خود اختصاص داده است، اذعان داشت: با این وجود اما به دلیل پرداخت نشدن اجاره موقوفات توسط مستأجران، کمترین درآمد موقوفات استان اصفهان، مربوط به این شهرستان است که آن نیز هزینه نیت واقفان خیراندیش آن می‌شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه از شناسایی و جانمایی موقوفات مستعد تبدیل به مراکز تجاری و فعالیت‌های اقتصادی و عام المنفعه خبر داد و یادآور شد: تنها راه  افزایش بهره‌وری از موقوفات شناسایی موقوفه‌هایی با کاربردهای اقتصادی است.

اسماعیل‌پور، افتتاح مرکز اداری، تجاری و مسکونی اوقاف کاشان با مشارکت بخش خصوصی را نیز در راستای بهره‌وری اقتصادی موقوفات شهرستان کاشان اعلام کرد و گفت: این مرکز از موقوفات علامه نراقی است که با همت اداره اوقاف و امور خیریه کاشان و نظارت اداره‌کل و با مشارکت بخش خصوصی در زمینی به مساحت 128 متر مربع در سه طبقه احداث شده است.

وی، زیربنای این مرکز را 394 متر مربع  اعلام و عنوان کرد: طبقات زیرزمین و همکف به صورت تجاری و در هر طبقه سه باب مغازه و طبقه اول نیز به صورت واحدهای مسکونی یا تجاری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان یادآور شد: این مجتمع با استفاده از سازه‌ای تمام اسکلت فلزی و مقاوم در برابر زلزله احداث شده است که هر یک از واحدهای تجاری آن از طریق مزایده واگذار می‌شود.

اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه با افتتاح و بهره‌برداری از مرکز اداری، تجاری و مسکونی اوقاف کاشان، هفت رقبه به موقوفات شهرستان کاشان اضافه می‌شود گفت: با اضافه شدن هفت رقبه به موقوفات شهرستان کاشان تعداد رقبه‌های این شهرستان از 7 هزار و 987 رقبه به 7 هزار و 994 رقبه افزایش یافته است.

شهرستان کاشان در حال حاضر دارای یک‌هزار و 818 موقوفه  است که تبدیل به 7 هزار و 994 رقبه شده است.

انتهای پیام/2406/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول