اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

شجره طیبه صالحین در گسترش فرهنگ امامت و ولایت تاثیرگذار است

امام جمعه خورموج گفت: شجره طیبه صالحین در گسترش فرهنگ امامت و ولایت در کشور بسیار مهم و تاثیرگذار است.

شجره طیبه صالحین در گسترش فرهنگ امامت و ولایت تاثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح صبح امروز در جلسه عالی حلقه صالحین شهرستان دشتی با بیان اینکه حضرت امام خامنه‌ای در راس حلقه شجره طیبه صالحین قرار دارد، اظهارداشت: در استان‎ها استاد حلقه‌های شجره طیبه صالحین را نمایندگان ولی فقیه و در شهرستان‌ها ائمه جمعه به عنوان سرمربی در نظر گرفته‌اند.

وی استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای تحقق این امر را مهم دانست و افزود: حلقه‌های شجره طیبه صالحین بهترین خواستگاه برای تربیت نیروهای ارزشی و توانمند و مساجد و پایگاه‌های مقاومت نیز بهترین مکان برای این امر مهم است.

مصلح خاطرنشان کرد: استادهایی که در نظر گرفته‌اند نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها هستند که آیت الله صفایی بوشهری استاد طرح شجره طیبه صالحین در کل استان و در شهرستان‌ها سرمربی این طرح  بر عهده ائمه جمعه گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه هدف ما آمار و ارقام نیست، تصریح کرد: هدف ما اثرگذاری در این طرح است و تشکیل جلسه حلقه شجره صالحین تبادل نظر، تعامل و همکاری در جهت کمک، یاری و همکاری دوستان به منظور هر چه بهتر برگزار کردن این طرح عظیم و مهم در مجموعه بسیج است.نیروی مقاومت بسیج متولی این امر مهم است و رسالت خطیری است که در زمینه جذب، آموزش و بالا بردن معرفت‌ها و انجام فعالیت‌های فرهنگی، آموزش و اعتقادی بر عهده سپاه گذاشته شده است.

امام جمعه خورموج گفت: در امر آموزش‌های اعتقادی، معرفتی و بصیرت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه متولی آموزش‌های اعتقادی و سیاسی به پاسداران و حتی به بسیجیان از قدیم الایام بوده است.بنای بر این بوده و هست عزیزانی که در این مجموعه سازماندهی می‌شوند صرف ثبت نام و عضویت در مجموعه سپاه و بسیج نباشد بلکه یک کار هدفمند و ارزشمند است که باید دنبال شود.

وی ادامه داد: امام جمعه اهواز از دوران جنگ برای تقویت حوزه‌های علمیه و تربیت مربیان روحانی و طلاب یکی از موفق‌ترین افراد در مجموعه نظام روحانیت و ائمه جمعه است. امام جمعه اهواز در استان خوزستان موفق شده است تعداد 4 هزار طلبه را جذب حوزه‌های علمیه کند که  دو هزار نفر آن در شهر اهواز و دو هزارنفر هم در دیگر شهرستان‌های استان خوزستان  مشغول به تحصیل هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی تاکید کرد: شجره طیبه صالحین در گسترش فرهنگ امامت و ولایت در کشور بسیارمهم و تاثیرگذار است.

مصلح خاطرنشان کرد: جلسات باید استاد و مربی محور باشد و روحانیون می‌توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند.

امام جمعه خورموج ضمن تبریک سالروز آغاز امامت و ولایت منجی عالم بشریت حجت ابن الحسن مهدی(عج) پیشاپیش سالروز پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت امام جعفرصادق(ع) را به تمام مسلمانان جهان تبریک گفت.

انتهای پیام/66001/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول