اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد

برخورد شدید منابع طبیعی استان زنجان با زمین‌خواران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از برخورد شدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با زمین‌خواران در این حوزه خبر داد.

برخورد شدید منابع طبیعی استان زنجان با زمین‌خواران

بهمن اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: هنوز به باور حفظ منابع طبیعی نرسیده‌ایم و رسانه‌ها نقش مهمی در تحقق این موضوع در بین مردم دارند.

وی اهمیت رسانه در حفظ منابع طبیعی را مهم دانست و گفت: اگر رسانه‌ها نقدپذیری خوبی از فعالیت مدیران انجام دهند برای اصلاح امور موثر خواهد بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان رسانه‌ها را ابزاری قدرتمند برای توسعه فرهنگی و آگاهی مردم عنوان کرد و اظهار داشت: رسانه‌ها فارغ از تولید اخبار در راستای فرهنگ‌سازی برای مردم در حوزه‌های مختلف موثر هستند و در بخش منابع طبیعی نیز رسانه‌ها بازوان توانمندی محسوب می‌شوند.

این مسئول به حوزه کاری منابع طبیعی در استان اشاره کرد و یادآور شد: مجموعه منابع طبیعی ظاهرا تشکیلاتی کوچک به نظر می‌آید اما با انبوهی از مشکلات و فعالیت‌ها مواجه است.

اسکندری به بیانات مقام معظم رهبری در راستای تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به فرهنگی عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: جمله تاریخی مقام معظم رهبری که 20 سال است عنوان شده باید مورد توجه باشد و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این راستا اهتمام جدی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه احترام به منابع طبیعی برای افراد نهادینه نشده است، یادآور شد: از همه اصحاب رسانه دعوت می‌کنیم برای تحقق فرهنگ عمومی منابع طبیعی به یاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بیایند.

وی با بیان اینکه مردم می‌دانند که منابع طبیعی و زیستی آن‌ها اهمیت دارد اما به باور حفظ آن نرسیده‌اند، خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت رسانه‌ها در به باور رساندن مردم برای حفظ و توسعه منابع طبیعی استفاده کرد. حفظ محیط زیست حفظ آرامش مردم است و این موضوع باید توسط رسانه‌ها برای مردم تبیین کرد.

این مسئول به مشکلات اطلاع‌رسانی و توسعه فرهنگی مردم روستا که به چرای دام مشغول هستند اشاره کرد و یادآور شد: افرادی که عرصه‌نشین هستند در ارتباط با رسانه‌ها نیستند و برای فرهنگ‌سازی این قشر از جامعه باید از روش‌های دیگر استفاده کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه این افراد به دنبال منافع اقتصادی زودبازده خود هستند، گفت: برای تقویت تعاملات با رسانه‌ها و استفاده از ظرفیت فرهنگی آن‌ها کمیته تخصصی اطلاع‌رسانی به صورت ngo با اصحاب رسانه تشکیل شده است.

اسکندری با بیان اینکه برای عرصه نشین‌ها نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته است، افزود: با هماهنگی صورت گرفته با دفتر ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به تشکیل کارگروهی متشکل از روحانیون جوان برای اعزام به روستاها اقدام شده است.

وی با بیان اینکه در روستاهایی که مشکلات داریم این اقدام صورت می‌گیرد، گفت: کار فرهنگی در قالب فرهنگ دینی برای بازگو کردن احکام شرعی بسیار موثر است.

این مسئول از همه رسانه‌ها خواست به عنوان یک شهروند در کنار منابع طبیعی باشند و یادآور شد: از رسانه‌ها دعوت می‌شود به عنوان شهروند برای دادن ایده و نظر تخصصی در حوزه منابع طبیعی کمک کنند.

اسکندری با بیان اینکه در کنار فعالیت فرهنگی با زمین‌خواران به شدت برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: با زمین خواران در مراجع غذایی برخورد لازم صورت می‌گیرد. برای عامه مردم باید راهکارهای جدید ارائه شود هر چند در این حوزه قانون خاصی وجود ندارد.

انتهای پیام/73007/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول