اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی بهمئی خبر داد

برخورد قاطع منابع طبیعی بهمئی با قاچاق زغال

رئیس اداره منابع طبیعی بهمئی از برخورد با قاچاق زغال در این شهرستان خبر داد.

برخورد قاطع منابع طبیعی بهمئی با قاچاق زغال

مهدی نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهمئی با بیان اینکه حفاظت از عرصه‌های طبیعی نه تنها وظیفه مسئولان اداره منابع طبیعی بلکه وظیفه همه آحاد مردم است از چشم طمع سودجویان به این منابع در بهمئی سخن به میان آورد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که نیمی از شهرستان بهمئی پوشیده از درختان بلوط جنگلی و دیگر گونه‌های جنگلی است، مشاهده می‌شود که برخی سعی بر سوءاستفاده از این عرصه‌ها را دارند.

نصیری گفت: افراد سودجو و متخلف اقدام به قطع درختان جنگلی کرده و آنها را در شهرهای همجوار به فروش می‌رسانند که در نهایت این اداره اقدام به احداث ایست بازرسی در دهانه تنگ ماغر کرده و از زمان احداث ایست بازرسی تاکنون جلوی همه این تخلفات گرفته شده است.

این مسئول گفت: اما مشاهده می‌شود بعضی از خودروهای سواری اقدام به حمل زغال قاچاق می‌کنند حتی بعضی از آنها به وسیله برچسب و یا نامشخص کردن پلاک‌های خودروی خود اقدام به تغییر پلاک خودرو کرده تا این گونه به سودجویی و کارهای خلاف قانون خود ادامه دهند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بهمئی در تکمیل توضیحات خود افزود: افراد متخلف شناسایی و تحویل مراجع قضایی داده شدند و خودروهای آنها در پارکینگ توقیف و برای متخلفین از طرف دستگاه قضایی حکم محکومیت صادر شد و بعضی از آنها هم اکنون در زندان به سر می‌برند.

نصیری خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر یک دستگاه  خودروی سواری پراید اقدام به حمل 10 گونی زغال قاچاق کرده بود که از طرف مأموران این اداره شناسایی و سرنشین آن تحویل مراجع قضایی داده شد.

این مسئول با بیان اینکه استان ما و شهرستان بهمئی از مناطق گردشگری به شما می‌روند که با استفاده از همین منابع طبیعی می‌توان در گسترش صنعت گردشگری اقدام کرد، متذکر شد: اگر امروز با متخلفین به گونه‌ای قاطع برخورد نشود در آینده شاهد اقدامات سنگین‌تر آن‌ها خواهیم بود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بهمئی از مسئولان انتظامی و قضایی خواست تا با قاطعیت این‌گونه افراد منفعت‌طلب را مورد بازخواست قرار دهند.

انتهی پیام/82015/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول