اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار:

سبک زندگی و ازدواج باید همسو با سبک زندگی اسلامی باشد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار گفت: سبک زندگی و ازدواج باید همسو با سبک زندگی اسلامی باشد.

سبک زندگی و ازدواج باید همسو با سبک زندگی اسلامی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا یکشنبه شب در همایش ازدواج و مهارت‌های زندگی در پرتو قرآن که با حضور فرماندار و معاون فرماندار و امام جمعه در مجتمع فرهنگی امیرنظام گروسی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت سالروز مقدس‌ترین و زلال‌ترین پیوند، پیوند آسمانی حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س) با تأکید بر ازدواج و زندگی به سبک اسلامی تأکید کرد و گفت: بنیان زندگی باید برگرفته از قرآن باشد.

وی اضافه کرد: جوانان باید زندگی ائمه اطهار را الگوی تمامی دوران زندگی عمر خویش قرار داده و از این طریق است که به سعادت خواهند رسید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار بر الگو قراردادن ساده‌زیستی ائمه اطهار در زندگی و دوری از تجمل‌گرایی و سخت‌گیری‌های بی‌جا که مانع از ازدواج خواهد شد، تأکید کرد.

مختاری‌نیا با اشاره به اینکه اولین توصیه قرآن به ازدواج است، بیان کرد: خداوند اولین حامی و یاری‌دهنده در امر ازدواج است و نباید در این مسیر پیرو شیطان بود که مدام با وسوسه‌هایی از قبیل تجمل‌گرایی سعی در ممانعت برای ازدواج جوانان را دارد.

این مسئول با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم درباره ازدواج مبنی بر اینکه بهترین ازدواج‌ها، ازدواج  آسان است، بر الگوبرداری جوانان از زندگی حضرت خاتم(ص) و انجام این امر مهم به دور از سخت‌گیری‌های بی‌مورد تأکید کرد.

وی به گفته، آرامش از نگاه قرآن انگیزه ازدواج است و در زندگی زناشویی به سبک اسلام است که زوجین به آرامش خواهند رسید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار تصریح کرد: بسیاری از نکاتی که در روایات و آموزه‌های دینی بر آن تاکید شده است، امروز در پژوهش‌هایی که توسط محققین غربی انجام شده، به اثبات رسیده است و این نشان از عظمت و بزرگی دین مبین اسلام دارد.

مختاری‌نیا بر ترویج زندگی اسلامی و بهره‌مندی از زندگی ائمه و پیامبر اکرم(ص) تأکید کرد و افزود: بهره از زندگی اسلامی و الگوپذیری از زندگی ائمه راز زندگی موفق است.

وی با بیان اینکه تمامی هم و غم دشمنان کم‌رنگ کردن اعتقادات مذهبی و بی‌قیدی در زندگی است، ترویج اعتقادات و تفکرات مذهبی و سبک زندگی اسلامی و برکات آن در سایه ازدواج آسان به شیوه و برگرفته از قرآن را خواستار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار در پایان با بیان اینکه قرآن دستور زندگی است و تمامی دستورالعمل‌های زندگی اسلامی در آن نهفته است اذعان کرد: قرآن در تمامی ابعاد زندگی نیاز انسان را برطرف می‌سازد.

انتهای پیام/79015/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول