اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بسطام:

ما‌دران سبک زندگی اسلامی ‌را در خانواده ‌نهادینه کنند‌

امام جمعه بسطام گفت: سبک زندگی اسلامی به دیدگاه خانواده و مادران و زنان بر می‌گردد و این مادران ما هستند که از کودکی می‌توانند سبک زندگی اسلامی را در خانواده و نهاد فرزندان خود نقش ببندند.

ما‌دران سبک زندگی اسلامی ‌را در خانواده ‌نهادینه کنند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی رضوی‏نسب امشب در گردهمایی بانوان بسطام که با حضور 100 نفر در پایگاه حکیمه شهر بسطام برگزار شد، با اشاره به نقش تاریخی زنان اظهار کرد: نقش زن در دوره‌های تاریخ بسیار مهم و اساسی است و ما در زمان‌هایی می‌توانیم این نقش مهم را ببینیم که در تاریخ بشر تأثیرگذار بوده است.

رضوی‏نسب با بیان رشادت‌های حضرت زینب(س) در صحنه کربلا و بعد از آن افزود: زنان ما با الگو قرار دادن حضرتش چه در زمان جنگ و چه قبل و بعد از آن بسیار مهم و حساس بوده است.

امام جمعه بسطام تصریح کرد: اگر یاری و همراهی زنان نبود هیچگاه مردان به راحتی نمی‌توانند جنگ را به پیروزی برسانند و برای همین است که پیامبر به زنان شهدا غزوه‌ها یادآور می‌شد که ثواب و اجر مردان خود را بُرد‏ه‏اند.

وی خاطر نشان کرد: نقش زن از مرد بسیار مهمتر است؛ چرا که از دامن زن مرد به معراج می‌رود و زنان هستند که می‌تواند با رسالت خود نقش تعیین کننده‌ای در جامعه و خانواده‌ها ایفا کنند.

رضوی‏نسب بیان کرد: بانوان می‌تواند حجاب و عفاف و حیا را به فرزندان خود بیاموزند و نقش خود را در تربیت فرزندان از دیدگاه اسلام به خوبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید نقش مادری خود را خوب ایفا کنید، اظهار کرد: در تربیت دینی و اسلامی مادران ما نقش مهمی دارند و باید شما اسلام و معارف آن را کسب و به فرزندان و خانواده خود منتقل کنید.

امام جمعه بسطام خاطر نشان کرد: سبک زندگی اسلامی به دیدگاه خانواده و مادران و زنان بر می‌گردد و این مادران ما هستند که از کودکی می‌توانند سبک زندگی اسلامی را در خانواده و نهاد فرزندان خود نقش ببندند.

وی تأکید کرد: شما مادران و زنان بسیجی باید به وظیفه خود در کسب معرفت و بصیرت توجه و آن را به خانواده و جامعه منتقل کنید و به وظیفه و رسالت فاطمی و زینبی خود جامه عمل بپوشانید.

انتهای پیام/74007/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول