اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه شاهرود:

سبک زندگی اسلامی با اخلاق خوش ترویج شود

استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: اخلاق خوش و رفتار نیک سبب عزت انسان در دنیا و آخرت می‏شود و سبک زندگی اسلامی باید با اخلاق خوش ترویج شود.

سبک زندگی اسلامی با اخلاق خوش ترویج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام حسین بذرکار پیش از ظهر امروز در گردهمایی معرفتی و بصیرتی که با حضور بیش از 100 نفر در حسینیه روستای سعدآباد شاهرود برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: از رسول خدا (ص) روایتی نقل شده است که «در ترازوی عمل آدمی در روز قیامت، چیزی برتر از حُسن خلق نهاده نمی‏شود».

وی افزود: امام صادق (ع) نیز در حدیثی می‏فرمایند «نیکی و خوش‏رویی سبب افزایش رزق و روزی می‏شود».

استاد حوزه علمیه شاهرود با اشاره به این دو حدیث نورانی اظهار کرد: با توجه به این دو حدیث مبارک، باید به اخلاق خود در زندگی فردی و اجتماعی‏مان توجه داشته باشیم؛ چرا که اخلاق نیکو سبب برتری ماست.

وی خاطرنشان کرد: اخلاق حَسن از جمله رفتاری است که انسان را در همه جا عزیز می‏کند و سبب بالا رفتن انسان در اجتماع خانواده و جامعه می‏شود و این برتری مطمئناً سبب افزایش تقوا در انسان است.

بذرکار با بیان اینکه یک فرد مؤمن حتماً رفتار و اخلاق او نیکو و در بین افراد الگو است، گفت: اگر خود را مؤمن می‏دانید، ببینید که آیا اخلاق شما نیکوست یا نه و اگر جواب مثبت بود؛ خوشا به حال شما و اگر نه، بد به حال شما.

وی افزود: مؤمن واقعی همیشه با اخلاق نیکو با همه برخورد دارد و همین اخلاق نیکو سبب جذب افراد به انسان می‏شود.

استاد حوزه علمیه شاهرود تصریح کرد: اگر شما خود را بسیجی می‏دانید بدانید که یکی از ویژگی‏های بسیج و بسیجی اخلاق نیکو و رفتار و اعمال نیک است و الگویی برای جامعه اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: توجه اسلام به اخلاق خوش بدان جهت است که سبب جذب افراد می‏شود؛ حتی دشمنان و باید به این نکته ظریف دقت کنیم که اگر می‏خواهیم دشمن را نیز تسلیم خود کنیم، باید با اخلاق خوش با او برخورد کرد.

بذرکار با اشاره به مشکلاتی که به پیامبر از سوی کفار وارد می‏شد و ایشان صبر می‏کرد و با اخلاق خوش با آنان برخورد می‏کرد، گفت: این رفتار است که خداوند در قرآن خُلق پیامبر را عظیم نام می‏برد و ایشان را الگوی حسنه برای همه برمی‏شمارند.

وی با تأکید بر اخلاق نیک در خانواده و اجتماع گفت: یکی از ارزش‏ها و سبک زندگی اسلامی همین اخلاق خوش در افراد جامعه است که هم موجب شادابی جامعه می‏شود و هم مودت و دوستی‏ها را در جامعه گسترش می‏دهد.

استاد حوزه علمیه شاهرود تأکید کرد: اخلاق خوش و رفتار نیک سبب عزت انسان در دنیا و آخرت است و باید ما مسلمانان به این زینت دین خود را مزین و الگویی برای جهانیان باشیم.

انتهای پیام/74006/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول