اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگ و ارشاد کرمان:

مطبوعات باید به حفظ شعائر اسلامی اهتمام ورزند

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: مطبوعات باید به ترویج و تبلیغ فرهنگ اصیل اسلامی و حفظ شعائر اسلامی و مبانی اصیل نظام مقدس جمهوری اسلامی اهتمام ورزند.

مطبوعات باید به حفظ شعائر اسلامی اهتمام ورزند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدعلی ابولی‌نژاد ظهر امروز در حاشیه نخستین جلسه دادگاه مطبوعاتی هیئت منصفه جدید استان اظهار داشت: مطبوعات نقش بسیاری در حفظ آرامش و ایجاد وحدت جامعه دارند و باید در ارتباط با جامعه و انتشار مطالب و اخبار با صداقت عمل کنند.

عضو هیئت منصفه مطبوعات استان کرمان با بیان اینکه اگر صداقت، محور و اساس کار مطبوعات نباشد، جو بی‌اعتمادی در جامعه رواج می‌یابد، عنوان کرد: روشن ساختن افکار عمومی در زمینه‌های مختلف اعم از اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره رسالت مطبوعات است.

ابولی‌نژاد بیان داشت: مطبوعات باید به گسترش فضائل اخلاقی، ترویج و تبلیغ فرهنگ اصیل اسلامی، حفظ و تحکیم سیاست نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی و حفظ شعائر اسلامی و مبانی اصیل نظام مقدس جمهوری اسلامی اهتمام ورزند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان تأکید کرد: مبارزه با فرهنگ استعماری و جلوگیری از ترویج اسراف، تبذیر، تجمل‌پرستی و اشاعه فحشا باید سرلوحه امور مطبوعات باشد.

ابولی‌نژاد با اشاره به نقش بسیار بارز مطبوعات در پیشگیری از وقوع جرم گفت: آگاهی بخشیدن به جامعه در زمینه عوامل ایجاد وقوع جرم و همچنین ارائه نظرات، انتقادات سازنده و پیشنهادات منطقی به مردم و مسئولان با رعایت موازین شرعی و اسلامی و مصالح نظام می‌تواند، اثربخش باشد.

وی خاطر نشان کرد: اعضای هیئت منصفه 14 نفر از افراد مورد اعتماد عمومی از بین گروه‌های مختلف اجتماعی هستند که پس از ختم رسیدگی، نظر خود را مبنی بر بزهکاری یا عدم بزهکاری به دادگاه به صورت کتبی ارائه می‌دهند و قاضی می‌تواند نظر هیئت منصفه را رد یا تأیید کند.

انتهای پیام/2446/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول