اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

جشنواره ملی مطبوعات کودک صحنه‌ای برای انعکاس توانمندی‌های مازندران است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واگذاری جشنواره ‌ملی مطبوعات کودک و نوجوان به کانون پرورش فکری مازندران را انعکاس دهنده توانمندی‌های این استان عنوان کرد.

جشنواره ملی مطبوعات کودک صحنه‌ای برای انعکاس توانمندی‌های مازندران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران و کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان، علیرضا حاجیان‌زاده در دیدار با دبیر و دست‌اندرکاران برگزاری یازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان گفت: به دلیل مسئولیت‌های پیشین خود در دفتر انتشارات کمک آموزشی به خوبی در جریان سابقه‌ برگزاری این رویداد قرار دارم و به همین دلیل مسئولان جشنواره در مازندران علاوه بر تلاش برای برآورده کردن انتظارات دست‌اندرکاران مطبوعات، باید جایگاه ملی این رویداد را نیز تقویت کنند.

وی اظهار داشت: برنامه‌های این جشنواره همچون نمایشگاه و دیگر بخش‌های آن باید بهتر از گذشته برگزار شود چرا که این میزبانی می‌تواند توانمندی‌های مازندران را در برگزاری این رویداد‌ها به نمایش بگذارد.

حاجیان‌زاده تقویت ارتباط‌های رسانه‌‌ای و تبلیغات جشنواره، در عین حال توجه به انتخاب داوران متخصص، باتجربه و دارای وجهه ملی و مقبولیت عمومی را از جمله دغدغه‌های خود برای برگزاری بهتر این رویداد برشمرد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه نخستین دوره برگزاری این جشنواره در استان‌ها بهترین دوره‌ برپایی آن باشد، بر ضرورت همکاری و همراهی بخش‌های ستادی کانون با این رویداد تاکید کرد و از مناف یحیی‌پور(از چهره‌های با سابقه‌ نشریات کودک) خواست به نمایندگی از وی پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

علی گنج‌کریمی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این جلسه به روند تصمیم‌گیری برای واگذاری میزبانی جشنواره به مازندران در دوره‌ مدیریت قبلی کانون اشاره کرد و گفت: سابقه‌ مطبوعاتی و تعامل مناسب مدیرکل کانون مازندران با مسئولان استانی و دست‌اندرکاران رسانه‌ها از جمله دلایلی بود که سبب شد میزبانی جشنواره به مازندران واگذار شود.

دبیر جشنواره و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران نیز با ارائه‌ گزارشی از روند دریافت آثار و فعالیت‌های انجام گرفته گفت: از نخستین روزهای واگذاری میزبانی، تلاش کردیم تا به جای تفکر استانی تفکری ملی بر برنامه‌ها حاکم شود.

قاسم عزیز‌زاده گرجی بیان داشت: بخش‌های «نشریات داخلی کانون»، «رسانه‌های مجازی و خبرگزاری‌ها» و «نشریات محلی» در کنار بخش اصلی جشنواره چهار بخش این رویداد فرهنگی، رسانه‌ای را تشکیل می‌دهند و برای هر بخش نیز مسئولان جداگانه‌ای انتخاب شده‌اند.

گرجی تصریح کرد: برگزاری نشست‌های مختلف با دست‌اندرکاران رسانه‌های محلی و پوشش گسترده این رویداد در رسانه‌های ملی و پیگیری‌های همکاران دبیرخانه، سبب شده امسال تاکنون بیش از 9 هزار اثر به دبیرخانه ارسال شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران ادامه داد: این اقدام‌ها و برپایی یک کارگاه آموزشی با حضور 50 نفر از دست‌اندرکاران و خبرنگاران مطبوعات استان با موضوع «تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان» توسط محمود پوروهاب سبب شد که در همین مدت کوتاه برخی از این نشریات دست به تولید محتوا برای مخاطبان کودک در رسانه‌های خود بزنند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره روز‌های سوم تا هشتم اسفند در ساری برگزار می‌شود و در کنار آن نمایشگاه و کارگاه‌هایی نیز برپا‌ست.

گرجی از توزیع تعداد زیادی از نشریات کودک در روستاهای استان با همکاری نشریات کودک و نوجوان از بهمن امسال خبر داد.

‌در همین جلسه مقرر شد هماهنگی‌های لازم برای برگزاری نشستی با حضور استاندار و مسئولان استانی و با حضور مدیرعامل کانون در بهمن امسال و پیش از برپایی این رویداد صورت بگیرد.

انتهای پیام/2296/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول