اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان تاکید کرد

لزوم آسیب‌شناسی مداحی در دشتستان

امام جمعه برازجان بر لزوم آسیب‌شناسی مداحی در دشتستان تاکید کرد.

لزوم آسیب‌شناسی مداحی در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح صبح امروز در آیین برگزاری کارگاه مداحی در دشتستان اظهار داشت: اسلام در واقع کامل‌ترین دین در بین تمام ادیان است و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی امری مهم است.

امام جمعه برازجان با تأکید بر لزوم افزایش محتوای برنامه‌های دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: مسئولان و متولیان برنامه‌های مذهبی و دینی باید در رشد کیفی برنامه‌ها دقت کنند تا شاهد جذب بیشتر مردم به برنامه‌های مذهبی و گسترش فرهنگ اصیل دینی و قرآنی در جامعه باشیم.

مصلح با اشاره به اهمیت فعالیت مداحان تصریح کرد: انتخاب محتوای مناسب در اشعار مداحان باید مدنظر قرار گیرد و مداحان باید نهایت دقت را در اشعار انتخابی داشته باشند.

امام جمعه برازجان بر لزوم ساماندهی مداحان و آسیب‌شناسی مداحی تاکید کرد و گفت: ساماندهی مداحان امری لازم است و باید با شناخت آسیب‌های این کار در رفع نقاط ضعف مداحان اهتمام ورزیم.

مصلح یادآور شد: دشمنان تلاش می‌کنند از طریق مداحان و هیئت‌های مذهبی یکسری پیرایه‌ها و آسیب‌ها را در مناسبت‌های مذهبی وارد کرده و به مقاصد خود برسند که وظیفه مداحان بسیار سنگین و حساس است.

امام جمعه برازجان در بحث فضیلت و ثواب مداحی اهل بیت(ع) نیز تاکید کرد: مداحی اهل بیت(ع) و نوحه‌خوانی در سوگ آنان از جمله اعمالی است  که مشروعیت آن را به خوبی می‌توان در قرآن کریم ثابت کرد.

وی افزود: ائمه(ع) نیز مداحان و ذاکران را تقدیر و تشویق می‌کردند، صله می‌دادند، دعا می‌کردند و برای این کار، فضیلت و ثواب بسیار می‌شمردند.

مصلح ابراز داشت: امروز باید جوانان و نوجوانان را به سمت فعالیت‌های مذهبی کشاند و باید مراسمات مذهبی از محتوای بالاتری برخوردار باشند تا تاثیر لازم را بگذارند.

انتهای پیام/2452/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول