اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان مرکزی:

هدف دشمن در حوزه جنگ نرم تغییر افکار عمومی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه در حوزه جنگ نرم تغییر افکار عمومی هدف دشمن است گفت: دشمنان پس از شکست در جنگ سخت از طریق استحاله از درون و جنگ نرم با نظام اسلامی ایران به مبارزه می‌پردازند.

هدف دشمن در حوزه جنگ نرم تغییر افکار عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مصطفی مشایخی عصر امروز در همایش روز قشر بسیج رسانه استان مرکزی، اظهار داشت: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمن، امروز رسانه‌ها نقش مهمی در مقابله با جنگ نرم دشمن دارند و می‌توانند در مقابل تهاجمات دشمن ایستادگی کنند و آنها را خنثی سازند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی سعی دارند از طریق جنگ نرم ارزش‌های اسلام و انقلاب را مورد هدف قرار دهند، افزود: برای مقابله با این هجمه‌ها رسانه‌ها و خبرنگاران می‌توانند با ایجاد ارتباط هنرمندانه با مردم، در آگاهی بخشی، اطلاع رسانی، دشمن شناسی و بصیرت افزایی جامعه نقش موثری ایفا کنند.

مشایخی با بیان اینکه دشمن با برنامه‌های به اصطلاح فرهنگی و با هدف سست کردن بنیان خانواده و ورود مواد مخدر با انگیزه نابودی جوانان این کشور به دنبال ضربه زدن به نظام و آرمان‌های اسلام است، تصریح کرد: تنها راه مقابله با این عداوت‌های دشمنان بصیرت و عمق بخشی به مباحث دینی و اسلامی است که در این زمینه نقش رسانه‌ها و خبرنگاران بسیار اثربخش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی با بیان نقش رسانه و رسالت پیامبر گونه رسانه‌ها، اذعان داشت: خبرنگاران عرصه بسیج رسانه موظفند اخلاق مداری و توسعه روابط انسانی را در جهان ترویج کنند و به عنوان خبرنگاران نمونه در جهان الگو باشند.

مشایخی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران یکی از سه انقلاب بزرگی است که در سطح منطقه و جامعه بین‌الملل تاثیر گذار بوده است و بنا به گفته شهید بهشتی انقلاب اسلامی ایران انقلاب ارزش‌ها است.

وی در تشریح نقش رسانه‌ها در فضای مجازی، گفت: فضای مجازی در هویت سازی نقش تاثیر گذاری دارد و فضای مجازی و سایبر در عرصه جنگ نرم از مهمترین شاخص‌های حضور بسیجیان در مقابل دشمنان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی بیان کرد: یکی از  راهبردهای دشمن در عرصه جنگ نرم اولویت دادن به  رسانه‌های دیداری است و هم اکنون  بیش از سه هزار شبکه ماهواره‌ای در کشور قابل دریافت هستند که دشمنان از طریق این شبکه‌ها اقدام به جوسازی علیه نظام و فرهنگ این کشور می‌کنند.

مشایخی با بیان اینکه بیش از نیمی از مردم استان مرکزی و حتی روستاها از ماهواره استفاده می‌کنند بر تلاش رسانه‌های داخلی در خصوص تولید آثار دینی و ارزشمند تاکید کرد و بیان داشت: اگر رسانه‌های داخلی بتوانند به خوبی مخاطب شناسی کنند و برای جذب مخاطب بیشتر تلاش و هزینه کنند این قبیل تولیدات در خنثی کردن تولیدات رسانه‌های بیگانه بسیار مؤثر خواهد بود.

وی، یکی از ترفندهای رسانه‌ای در جنگ نرم را حساسیت زدایی عنوان کرد و افزود: دشمن با این ترفند توانسته در بسیاری از مسائل اجتماعی و خانوادگی به شدت حساسیت‌ها را کاهش دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی، قداست شکنی، فرقه سازی، تعویض جایگاه ارزش و ضد ارزش و تئوریزه‌سازی فساد و ابتذال را چهار راهبرد دشمن در جنگ رسانه‌ای عنوان کرد و افزود: فعالان رسانه‌ای باید در مقابله با استراتژی دشمن با بصیرت و هوشیارانه عمل کنند و فریب دشمن را نخورد.

مشایخی با بیان اینکه در حوزه جنگ نرم تغییر افکار عمومی هدف دشمن است، اذعان داشت: کشورهای استعمارگر و دشمنان پس از شکست در جنگ سخت به این نتیجه رسیدند که از طریق استحاله از درون و جنگ نرم با نظام و انقلاب اسلامی ایران به مبارزه بپردازند.

انتهای پیام/87002/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول